Problem: Problem med sd kort. Telefonen kan inte hitta det

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av nortric, 14 maj 2012.

  1. nortric

    nortric Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min sensation har varit lite knasig tidigare. Den hittar helt plötsligt inte sd kortet. Men det har löst sig efter ett tag genom att ta ut kortet och sätta in det igen.

    Men nu har jag stött på problem igen. Igår skulle jag filma, jag håller i telefonen och ska trycka på rec. Precis då tappar den kontakten med sd kortet och säger att jag måste sätta in ett sd kort.

    Jag har provat att sätta mitt sd kort i en annan telefon och då funkar det. Har även provat att ta ett annat sd kort till min telefon men den hittar inget då heller. Så det är fel på telefonen.

    Min fråga då. Är det någon som har haft samma problem som mig? Är det någon som läst om detta och vet att det är något problem, lösning? Behöver seriöst hjälp, tips och trix, rena lösningar eller andra förslag är varmt välkomna.

    Tack på förhand
     
  2. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    kan va nå glapp eller skit. testa o göra rent med lite läkarsprit/isopropanol.. OBS INGET ANNAT.
     
  3. nortric

    nortric Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat att rengöra nu så noga jag kan men absolut ingen skillnad alls. Så sjukt irriterande! Andra förslag?
     
  4. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    verkar som fel på din lur då. kan ju vara glapp helt enkelt (hårdvarufel)

    har du garanti så lämna in den.
    testa en återställning först dock
     
  5. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

  6. nortric

    nortric Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har gjort systemåterställning både innifrån telefonen och från den där menyn man får när man trycker volym ned och startknappen. vet inte vad den kallas dock.
    Ingen garanti kvar heller. Har sett många som flashar om och de funkar då, stod även i din länk du skickade tidigare. Men hur gör man det? Skulle ju vara värt att testa de först innan man lämnar in den hos någon.