Problem med SEBs internetbank

Diskussion i 'Off Topic' startad av henca, 28 okt 2013.

  1. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som haft problem med SEBs internetbank den senaste veckan? Jag kan logga in och jag kan klicka på att en e-faktura skall betalas, men då den skall signeras drabbas jag av ett felmeddelande och blir utloggad. Jag har fått två olika felmeddelanden:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Jag har googlat lite, men inte hittat någon annan som har skrivit om liknande problem. Jag har också provat lite olika webläsare (Firefox, Seamonkey och Konqueror), fast ganska gamla versioner av alla läsare.

    Lyckligtvis hittade jag en workaround, och det var att logga in via SEBs Android-app, då kunde jag signera uppdraget. Ändock är det irriterande att inte internetbanken funkar i en vanlig webläsare. Det är ju mycket smidigare att sköta betalningar från en riktig dator än från mobilen. I går kväll fyllde jag i ett formulär till deras support, men har inte fått något svar.

    m v h Henrik
     
  2. Critical

    Critical Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det har fungerat väldigt bra för mig att betala fakturor senaste veckan, senast idag och med flera olika konton. Jag fick dock samma felmeddelande när jag skulle kolla översikten, att logga om på nytt åtgärdade det för mig.
     
  3. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Tack för svar! (saknar tack-knapp här i off-topic)

    Hoppas att det bara är jag som råkat ha extra mycket otur alla gånger som jag testat och att det löser sig med tiden.

    m v h Henrik
     
  4. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    I fredags (efter månadsskiftet) fick jag svar från SEBs support. De beklagade att svaret kom sent då det just nu var många som skrev och ringde till dem.

    De trodde att felet sannolikt berodde på att jag körde en för gammal webläsare och tipsade om att jag skulle prova att byta till en annan webläsare eller uppgradera till en nyare version av min nuvarande webläsare. De tipsade dock om att jag även kunde prova att radera cookies och cache-minne.

    Jag provade att radera alla mina cookies som hette något med sebank.se och se, det fungerade! Precis när jag inloggat hade raderat mina cookies blev jag utloggad, men sedan kunda jag logga in igen och godkänna betalningar.

    Sen kan man ju fundera över varfer det inte funkade då jag provade andra webläsare som Konqueror eller Seamonkey. Min gissning är att min Konqueror är alldeles för gammal och att Seamonkey från Mozilla delar cookies med Firefox.

    m v h Henrik