problem med sim-kort

Diskussion i 'Samsung' startad av nomad, 28 dec 2012.

1. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej.

Har en N-8000 alltså 3g-varianten av Note10.1, funkar inte plattan utan simkort i?
    Alltså att plattan funkar att köra vet jag ju eftersom jag haft den i ett par månader, MEN...

När 4.1 uppdateringen kom ville jag ju uppdatera, men det funkar inte.
    Jag har inte haft nåt sim i den eftersom jag bara köpte 3g-varianten för att den kom ut först i butik.
    Nu funderar jag alltså på ifall det är så att jag MÅSTE ha sim i för att kunna uppdatera etc...eller om det bara är ringfunktion som simkort ger(o tillgång till 3gnät så klart)

En annan fråga är om det krävs nåt spec simkort. För jag testade nyss med mitt gamla telefonkort o plattan märker att jag sätter i ett kort för den säger att jag måste starta om med kortet i, men när jag gör det så säger den ändå att jag inte har nåt kort i :S
    Plus att simkortsluckan går ju inte att stänga med kortet i :S...

Anledning till att jag misstänker att jag måste ha sim i är att när jag nu tog fabriksåterställning så säger den ju att "om hoppar över detta steg(att sätta i simkort) så måste du göra det senare eftersom majoriteten av funktionerna endast är tillgängliga med simkort"...ja kanske inte exakta ord, men typ...
    Soe, jag har ju använt plattan utan problem i flera månader så vad är det för "majoritet av funktioner" de pratar om :S.

2. frehol

frehol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej.
    Jag har en likadan platta som du.
    Min platta uppdaterade sig till 4.1 utan simkort men via usb-kopplingen till min laptop.
    För övrigt funkar plattan fint utan simkort, har aldrig satt i ett.

Mvh Fredrik

nomad gillar detta.
  3. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du kan använda plattan utan ett simkort ja, och för att uppdateringen ska ta behöver du ju givetvis ha någon typ utav internet uppkoppling antingen via WiFi eller 3G nätet, sen att din platta kanske inte hittar den är en annan historia du kan ju pröva via kies annars.

Iaf meddelandet du får i början är nog för att ställa in konto inställningar och lite annat som just kräver en Internet uppkoppling.

nomad gillar detta.
  4. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

tack för info :)
    skönt att man inte behöver sim, nu ska vi se om Samsung kan sluta krångla och hjälpa mig få min uppdatering.