Problem med skärm 2 windows 7

Diskussion i 'Off Topic' startad av Niklas, 23 dec 2009.

  1. Niklas

    Niklas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Telia företag
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia företag
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Platta:
    iPad Air
    Hej,

    Helt plötsligt så blir min andra skärm svart. Det verkar som om den går till "sleep mode" men det går ej att "väcka" den. Den verkar inte vara trasig (on-knappen lyser fortfarande grönt) och om man stänger av den och sen sätter på den igen så fungerar den i ytterliggare några sekunder för att sen stängas av igen.

    Någon som haft liknande problem? Jag har inte installerat något speciellt som skall kunnat orsaka detta.

    Skärmen är en rätt gammal 17" AOC och grafikkortet är ett nvidia 8500.

    Alla hjälp mottages med tacksamhet. Enda lösningen jag kan komma på är att köpa en stor fet 32" skärm istället för två mindre (den primära är iofs en 22").

    //Niklas
     
  2. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Har du testat att göra om inställningarna för skärmarna?

    Sitter själv med 2 skärmar på 7an. En 24 & 19
    Fick typ liknande problem innan jag köpte ett till grafik kort. Men nu har jag inte haft problem på ett bra tag.

    /A
     
  3. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    När min fem år gamla 17" HP-skärm (TFT) gick sönder betedde den sig likadant. Power-knappen lös precis som om skärmen var igång, men man (efter ungefär en halv sekund) kunde inte se något på skärmen. Det som hade hänt var att antingen lysrören eller drivenheten till dem blivit gammal och stängde av sig för att inte börja brinna (vilket nog är en bra feature)...

    Testa med en annan dator, och/eller låt skärmen vila ett tag (min skärm hade ett tillfälligt problem som i övrigt var likadant ca ett år innan den slutgiltigen dog).