Se till att du återställer telefonen helt om du ska skicka in den då om telefonen är rootad täcks ej garanti. Så följ guiden
yey nu är min hjälte lagad. Dock missade servicestället en grej. Sätta tillbaka ett nytt VOID-klistermärke på skruven Har mailat dem och får se vad som händer. Skulle ju vara fan om garantin försvann nu bara för man haft den på service.
Skickade in telefonen och fick tillbaka den förra onsdagen förra veckan. Startade igång och fel kvarstod, funkade bra i uppstarten och efter 20min användning så fick jag felet igen. Läste vad Anovo skrivit och det dom hade gjort var "Justering av Flex". Det innebar att dom bara rättat till vissa kablar. Jag blev förbannad för jag hade skrivit en två sidor tjock felbeskrivning där jag förklarar sporaditeten med hur felet uppstår och även skickat med två bilder där jag ritat med ett ritprogram med fingret så man ser drabbade område. Skickat in igen och väntar tålmodigt då den anlände hos anovo för 50min sen vad jag kan se på postens kolli-id. Hade även skickat med ett utdrag av denna tråd för att yrka hårdvarufel. Till o med HTC sa det var hårdvarufel men Anovo dom säger "justering av flex"
trycker ni alla för hårt på touchskärmen eller? : ) ni får sätta på er ett par michael jackson "handskar" och smeka skärmen med kärlek. that's what i do.
Jag vet inte om du är en missplacerad komiker eller om du bara är allmänt dum? Läs igenom hela tråden då felet är ett uppenbart fabriksfel och sådana här kommentarer passar bäst om du håller till dig själv. Har fått tillbaka min telefon nu efter att ha behövt skicka in den två gånger: Service 1: Information om ärendet Beskrivning av nuvarande status: Serviceordern är avslutad Ordernummer: SOS:********* Ordern skapad: 2010-05-06 06:37:57 Senaste statusändring: 2010-05-11 16:07:00 Anlände till servicecenter: 2010-05-06 06:38:00 Ärendets tillstånd: Slutfört Produktkategorikod: 2525 IMEI: 357988020801747 Modell: HERO Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka Aktivitetsbeskrivning: Justering av flex. Test ok. Justering av flex var det första gången och det innebar att dom demonterat telefonen och flyttat på lite kablar men då felet uppkom sporadiskt så gjorde inget långt test. Service 2: Beskrivning av nuvarande status: Serviceordern är avslutad Ordernummer: SOS:******* Ordern skapad: 2010-05-19 13:24:08 Senaste statusändring: 2010-05-24 11:25:00 Anlände till servicecenter: 2010-05-19 13:24:00 Ärendets tillstånd: Slutfört Produktkategorikod: 2525 IMEI: 357988020801747 Modell: HERO Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka Aktivitetsbeskrivning: Byte av Frontglas, Front, Test Efter att ha ifrågasatt deras kompetens och yrkat att läsa min felbeskrivning så gjorde dom som alla andra här. Nu tycks den fungerar som man kan säga att det är ok, dom bytte front plasten samt skärmen. =/ Tog drygt en månad totalt jag fick vara utan, skickade med företagspaket till dom och den anlände en måndag men dom skrev in den på torsdan så dom är inne helvete slöa på Anovo. Sen jobbar jag i en butik och vi har sålt skärmar som när det var Anovo som hade hand om dom så la man händerna mot huvudet och suckade och svor. Anovo är känd skit reparatör och min åsikt har inte förändrats. Exempel är att det kostar 19:- att ringa till dom, visst om det är många som ringer så kan jag förstå men varför ringer folk om dom inte vore missnöjda? Men nu är allt under isen...
Nu har jag också lämnat in min Hero, får se hur länge man blir av med den. Har ju samma typ av fel som ni har med skärmen o alla blindspots.
har fått samma fel på min... suck... mitt förtroende för Anovo är inte det bästa efter mitt förra äventyr hos dem
Jag har haft problemet i 3 dagar nu men det uppstår inte direkt jag bootar den, ibland tar det ca 5 minuter och ibland flera timmar.. En fråga till alla som haft det här problemet: Uppstår problemet direkt när telefonen startas eller blir det efter ett tag? Jag vill ju inte skicka in den till service utan att dom märker att det är ett problem med den och riskera felsökningsavgiftavgift
nu har min också pajjat nedre delen fungerar inte alls! skit jobbigt! håller på att testa återställa den nu till 1.5 haha
Nej det kom plötsligt nu bara i fredags eller igår. Men man får väl slå en pling till tele2 imorgon då.
Ojdå jag var lite otydlig Om du startar om telefonen, uppstår problemet direkt när du skriver in pinkoden eller kommer det smygande? Jag undrade alltså inte om problemet fanns när du köpte den
Jag hade samma problem. Började med en "remsa" ganska långt ner på skärmen och blev värre och värre. När det inte gick att använda tangentbordet så var jag tvungen att skicka in telefonen. Begärde en returpåse via Mobilgiganten (där jag köpte telefonen) på en torsdag. Påsen kom på måndagen efter, jag skickade in telefonen på tisdagen och fick tillbaka den onsdagen en vecka senare. Allt fungerade smärtfritt och telefonen blev som ny. Tänkte skriva om mina erfarenheter som faktiskt är ganska bra med Anovo.
Kan man ta kontakt med HTC direkt ock skicka in? Mobilen är köpt av jobbet. Bytt jobb, men fick behålla telefonen. Alltså, inget kvitto.
Har ingen pinkod utan direkt när jag suttit på den så kan jag inte trycka upp menyn, call knappen och det.
Nope, HTC hänvisar till Anovo... Anovos regler för mobiltelefoner hittar du här Kolla med jobbet var de köpt telefonen, ring nån på ekonomiavdelningen, de brukar kunna plocka fram fakturorna
Har också haft problem med dålig respons på vissa delar av skärmen (längst ner) samt att den stundtals känner av fel område. Konstigt nog har det uppkommit lite från och till men mer på vissa romar och mindre på andra. Just nu funkar den utmärkt när det gäller nederkanten och buggar bara ut stundtals vilket löses med en omstart.
Det är precis som för mig! Om det ändå vore hela tiden så skulle det inte vara några problem att lämna in den för att få skärmen utbytt men nu är ju risken att dom bedömmer den felfri och att man istället får betala felsökningsavgift :/