Problem med skärmlås, feltryckningar och avstängningar!

Diskussion i 'Legend' startad av hursomhelst, 12 nov 2011.

  1. hursomhelst

    hursomhelst Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min kära mor köpte för ett par månader sedan en HTC legend vilken efter några månader började uppvisa ett flertal problem. Dessa var inte så allvarliga då men har nu blivit tillräckligt störande för henne att hon har svårigheter att använda telefonen. Problemen är följande:

    - Skärmlåset är väldigt svårt att öppna. "Böjen" som man skall dra nedåt för att öppna skärmen är laggig och fastnar i vissa lägen och går då inte att rubba.

    - När man på hemskärmen trycker på en genväg till exempelvis Kamera hamnar man istället på Meddelanden eller liknande. Otroligt störande.

    - Ibland så stänger telefonen oförutsett av sig. Detta sker inte like frekvent som de andra två problemen men återkommer emellanåt.

    Jag har själv gett mig på att fixa dessa problem tidigare. Då har jag aktiverat USB-felsökning, gjort en återställning (dvs att telefonen själv får radera alla appar osv.) samt prövat alternativa launchers. Efter att jag hade genomfört återställningen trodde jag mig se en liten förbättring av telefonens egenskaper men denna blev inte särskilt långlivad.

    Djupt tacksam för svar!
     
  2. pappis

    pappis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade samma problem ,med min dotters Legend. Det kom efter ca. 18 månaders perfekt funktion. Fick skicka in telefonen till Anovo, och skärmen byttes på garantin, utan problem. Sedan gick den normalt igen. Fick stå för frakten själv , ( dåligt HTC! ) eftersom ONOFF där telefonen köptes,gått i konkurs.SIBA som tydligen lovat att hjälpa till i sådana fall, hjälpte bara till att skicka in telefonen om den var yngre än 12 mån. Annars nöjd med reparationen.
     
  3. Isbrytning

    Isbrytning Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också haft liknande, och en jävla massa andra skitproblem också på min Legend. Satt precis och skulle synka med datorn, telefonen gick helt bananas! Stängde av sig och satte på hela tiden, hittade ej nät osv... Köpte min via tradera så ingen garanti pga det (tips att inte göra det!!) så nu blir det ny lur istället... den känns helt ohjälplig i dagsläget...