Problem med synkning av email och lite frågor angående email

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av caka, 11 apr 2011.

  1. caka

    caka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, är ny användare av Android och har lite funderingar och problem med synkningen av email till olika konton.

    Jag använder den medföljande email-klienten till SE Arc och har lagt in 3 mail-konton, Exchange för jobbmail, Telia och Hotmail för privata mail.

    Mitt Exchange konto funkar perfekt, synkar som det skall och tar bort mail i telefonen om jag tar bort dem i datorn. Läser jag mailet i datorn markeras det som läst i telefonen.

    Med mitt telia konton har jag lite problem:
    1. Vissa mail som kommer får datum 01-01-1970 medans vissa får rätt datum. En del av de mail som får fel datum får rätt när jag går in och läser dem. Kollar jag mailen i datorn så står det rätt datum.

    2. Om jag laddar hem mailen till datorn hemma så vill jag att de skall försvinna i mobilen också, vet att det funkar så på Iphone, men Android är ju bättre så det borde funkar här med :P. Outlook i datorn hemma är inställt på att ta bort mailen från servern när den kollar.

    3. På telia kontot har jag två Inkorgar om jag kollar i tillgängliga mappar. Dessa innehåller olika mail, beroende på hur jag har synkat och rensat, men i den ena mappen har alla mail rätt datum. Går det att växla aktiv inkorg?

    Punkt två gäller även Hotmail kontot

    Finns det någon annan/bättre mailklient som löser detta eller är det bara en fråga om inställningar?

    Har ni förslag på bra widget för att visa rubrikerna på de senaste inkomna mailen?
     
  2. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Kontrollera att du använder IMAP och inte POP på klienterna som är uppkopplade mot kontona på Telia och Hotmail.

    Med IMAP synkar varje klient mot servern kontinuerligt, medan med POP hämtas nya brev en gång och sedan tas de bort eller lämnas kvar på servern.
     
    caka gillar detta.
  3. caka

    caka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, hur kan jag ändra ett redan inlagt konto från POP3 till IMAP?

    Har för mig att mailen jag hade på Iphonen var inställd på POP3 och där funkade det.

    Ingen som har någon idé angående datumen?