Ser att senaste inlägg här har en stund på nacken men frågan känns ändå aktuell.
Själv har jag en Xperia Pro som är en höjdare utan problem.
Mina gamla Xperia x10 Mini Pro har heller inga problem med 3G-täckning, men funderar på att uppgradera till nya Mini Pro till mina barn eftersom X10 Mini Pro dels har högt SAR-värde i mitt tycke och segar ganska mkt i cpu, minne och även vad gäller avsaknad av multi-touch samt att den stannar vid Android 2,1.
Men efter att ha läst 3G-problem här och även på Prisjakts sida så blir man fundersam om det är värt att investera i 2 st nya Mini Pro till barnen om de ändå inte kan använda dessa fullt ut.
Dock verkar det som om de flesta som har problem med täckning är knutna till Tele 2 som det verkar och bara någon enstaka till Telia och
Telenor.
Har själv varit i kontakt med
Telenor vilket är det tele-bolag jag har.
De kände inte till dessa problem och ej heller snubben på Sony-Ericsson hade hört talas om täckningsproblem för Mini Pro utan trodde det handlade om att man måste byta ut SIM-kortet vilket var ett vanligt problem generellt vad gäller alla telefoner eftersom SIM-kort är en färskvara.
Just Tele 2 hade stora problem med 3G på sina SIM-kort förra sommaren vilket killen på S-E själv hade drabbats av fast med en Xperia Neo.
Så frågan är om det egentligen är "fel" på själva Mini Pro eller om det i verkligheten rör sig om problem med SIM-kort i allmänhet och Tele 2 i synnerhet?
I övrigt verkar ju nya Mini Pro vara en bantad version av Xperia Pro vilket borde innebära en riktigt bra telefon med samma cpu, lika mkt RAM osv..
Så...respons någon? Köra vidare på gamla X10 Pro till ungarna eller uppgradera till Mini Pro? Eller kanske uppgradera till Samsung Galaxy W som är det tredje alternativet..men då mister man det önskade, fysiska tangentbordet. Dagens I-landsproblem typ..
Click to expand...