Problem med Uppbackade kontakter.

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Brask, 1 nov 2010.

  1. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Hej

    Får börja med att be om ursäkt om det finns svar på detta någonstans men sökte och hittade inget.

    Har gjort uppdateringen till 2.1 och innan detta gjorde jag backup på bokmärken och kontakter, Valde att återställa efter uppdateringen och då visar det sig att inte ens lite av de kontakter jag hade kom tillbaka.

    Gick då in och valde i backup programmet att bara återställa kontakterna men ingen skillnad.

    Någon som har något förslag på vad man kan göra?
     
  2. xereon

    xereon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade/har också det problemet. Skrev det i den "stora" 2.1 till minin är här!-tråden.
    Jag hittade inte nåt sätt att få tillbaka de utan jag hade som tur är, editerat alla mina kontakter via gmail så jag kunde synka därifrån. Tyvärr ingen bättre lösning, men har informerat SE om problemet.
     
  3. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Otur att jag inte gjort det då :(
    Men får hoppas någon har en lösning eller så får man lära sig leva med det :)
     
  4. xereon

    xereon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror jag har kommit på anledningen varför kontakterna försvinner, men bara en teori. När man lägger till en kontakt så kopplas de nog per default till gmail kontot. Jag kmr inte riktigt ihåg hur det var i 1.6 men nu i 2.1 är det mer uppenbart eftersom man får välja om man vill lägga till de telefonboken eller till gmail kontot.
    Min teori är att SEs backup/restore inte tar backup på de som är kopplade till gmail kontot, utan de tar bara backup på de som ligger "i" telefonboken.
    Min teori bekräftas lite eftersom när jag gjorde en restore så fick jag bara 2 kontakter inlästa, och de låg nog i telefonboken och inte associerade med gmail kontot.
    Så har man inte gjort en sync mellan telefonboken o gmail kontot innan man laddar in 2.1 så försvinner de kontakter som har taggen "gmail konto".
     
  5. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jaja då vet man tills nästa gång... tack för svar