Problem: Problem med usb-kontakten?

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by birre123, Apr 6, 2012.

1. birre123

birre123 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag har fått en j*vla massa problem med min Sgs2. Ibland funkar det att ladda direkt, ibland måste jag koppla ur och koppla in sladden ett par gånger innan den börjar funka. Sen när den har laddat klart och jag kopplar ur den så är 100% ikonen kvar uppe i vänstra hörnet, och den tror fortfarande att den laddas. Ibland så börjar den låta som att man sätter i laddkabeln och drar ur den, om och om igen, den slutar inte. Om jag stänger av telefonen då så kommer det upp att den laddar, och en ikon som blinkar, som tyder på att telefonen är överhettad. Tar jag då ur batteriet och startar igen, så startar den som vanligt.

Det var det första problemet. Här kommer nästa..

Jag har uppdateringen 2.3.5 och tänkte att jag skulle uppdatera till ICS, men det var ju bara att glömma. När jag försöker uppdatera genom wifi så laddar den ner uppdateringen, startar om, börjar installera, slutar på 5% och startar om igen. Sen när den startar så är står det "Uppdateringen kunde inte hämtas... bla bla"

Så jag försökte med att koppla in usb kabeln till datorn, då kommer det upp "En usb-enhet känns inte igen.." Nu har jag installerat om Kies minst 5 gånger, avinstallerat minst lika många (o.O?), provat installera bara Samsung Usb Drivers for mobile phones. Utan någon lycka. Det står fortfarande samma sak.

Då tänkte jag, Odin! Sätter telefonen i Download mode, sätter in usb-kabeln i datorn och i telefonen. Fortfarande "En usb-enhet känns inte igen.." Har provat i usb-debug mode och utan.

Jag har rootat telefonen för ett tag sen, då funkade det bra. Men sen efter ca 1 månad när jag skulle uppdatera så märkte jag de här felen. Vet inte hur det är med garantin heller, då jag har rootat den. Känns inte bra på något sätt alls! :(

Hade en fundering på om det går att installera ICS via recovery mode? Känns som att det inte går, men det här måste gå att fixa på något sätt! I värsta fall får jag väl lämna in den, men den är ju köpt på media markt, så jag är väl dömd till att inte få någon reparation på garantin.

Tror jag fick med allt. Jo, telefonen funkar annars väldigt bra! :)

Last edited: Apr 6, 2012
  2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Ta en tandpetare och se om du kan göra rent i usbuttaget. Ganska många som haft det problemet. Nästa lösning om det inte skulle funka är att försiktigt bända till uttaget så att det sitter lite mer tajt mot kontakten när den sitter i. Annars får det nog bli att lämna inb den.

birre123 likes this.
  3. birre123

MINA ENHETER

Tack för svaret, har försökt med tandpetare, gjorde det igen. Hjälpte tvärr inte, så jag antar att jag får lämna in den. Tråkigt bara att behöva göra det, hade hoppats på att det skulle gå att lösa på något sätt. Förstår inte varför dom inte har en lite slide lucka som dom hade på sgs1. Tyckte den var perfekt. Men man kan väl inte få allt! :)

4. Reborn

Reborn Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 PRO
    Jag hade samma problem, skickade till ANOVO och fick telefonen tillbacka uppdaterad med ICS och nytt USB kontakt, fungerar perfekt nu.

5. birre123

MINA ENHETER

Okej, det låter bra. Får ta och lämna in den så fort affärerna öppnar igen. :)