Problem med utgående samtal

Diskussion i 'Frågor och support' startad av f0az, 17 feb 2010.

1. f0az

f0az Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder HTC Hero, ROM version 2.73.405.5. Någon mer än jag som har haft problem att intercepta utgående samtal. Om man tex använder Eniros applikation, så ska den kolla upp ett okänt nummer innan man ringer. Detta fungerar inte på min Hero. Någon som vet nått om detta?

Ja, jag har ändrat i Eniros inställningar att den ska kolla utgående samtal.

/ f0az

Last edited: 17 feb 2010
  2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Det är inte så att du kör 2G (GSM)? Under 2G så går det inte att ha en talkanal och datakanal uppe samtidigt.

3. Pegaso

Pegaso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel så läste jag nånstans att Eniros app inte funkar på utgående samtal från just Heron. Minns inte om det var en bugg i appen eller telefon. Tror det var telefonen.

Jag tror tydligen ganska mycket...
    o_O

4. f0az

f0az Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Det är inte så att du kör 2G (GSM)? Under 2G så går det inte att ha en talkanal och datakanal uppe samtidigt. "

- Nej

"Om jag inte minns fel så läste jag nånstans att Eniros app inte funkar på utgående samtal från just Heron. Minns inte om det var en bugg i appen eller telefon. Tror det var telefonen."

- Jag har försökt luska i det , och har inte hittat att det är nån som reagerat på att Eniros utgående call funktion inte är tillgänglig i Heron. Vad jag dock hittar är att folk bort i Amerikat hade haft problem med GoogleVoice och just med intercepten på utgående samtal på sina herolurar. Det är i HTC sense dialer som det inte funkar. Går man in i personer->samtalshistorik--> och ringer senast okända nummer så kommer Eniros funktion fungera. Ge oss en Sense uppdatering nu!