Problem med Viaplay efter DPIjustering

Discussion in 'Frågor och support' started by drs, Dec 19, 2015.

1. drs

drs Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej på er.
    Jag har problem med Viaplay-appen sedan jag ändrat DPI:n på två av mina enheter.
    Kör en Note 4 där jag justerat DPI på både Android System och SystemUI med hjälp av Xposed-modulen App Settings. Men med samma app så har jag sänkt Viaplays DPI till Note-original. I det här fallet så startar Viaplay, jag kan hoppa runt i menyerna, men när jag trycker play så force closar appen.

Kör även den gamla paddan Note 10.1. På den har jag bara justerat DPI:n för SystemUI och där startar Viaplay, jag kan trycka play utan force close, men den börjar aldrig spela upp.
    Viaplay borde inte heller påverkas av SystemUI, så det här är nästan ännu konstigare än ovanstående problem.

Är det någon som har varit med om samma sak eller bara har något bra förslag som jag kan testa?
    Det vore förbannat synd om man skulle behöva välja mellan att ha en "hög upplösning" eller en fungerande Viaplay-app.
    Tack!

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det alltså dpin som ställer till det? Bråkar själv med viaplay appen nu men för närvarande verkar inget fungera.

3. drs

drs Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkar så ja.
    Viaplay har fungerat på paddan i flera år, tills dess att jag rootade, la in App Settings och ändrade DPI:n. Allt jag försökt har misslyckats, trots att jag försökt att både låta Viaplayappen vara orörd och forcera DPI:n i Viaplay-appen till paddans stock.