Problem: Problem med voLTE Zenfone5z

Diskussion i 'Zenfone 5Z - Allmänt' startad av Piivi, 29 aug 2021.

  1. Piivi

    Piivi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har tele2 som operatör. Sedan några månader tappar jag allt eller nästan allt mobilt nätverk under samtal. H+ som max.

    Ringt tele2 som säger att jag måste aktivera voLTE. Säger att de kan se att det inte är aktiverat hos mig. Jag säger att allt funkat bra hittills så det bör inte vara problemet. Efter många turer och även kontakt med ASUS, och diverse tester så är tele2 och jag överens om att min telefon har stöd för voLTE och den är på.

    Nåväl, inget funkar. Fick extra datakort för att aktivera voLTE på sekundärt SIM kort.
    Det hjälpte inte, fortfarande samma problem.

    Har uttryckligen frågat tele2 ifall de möjligen upphört med att stödja voLTE för min telefonmodell men deras tekniker lämnar inget tydligt svar utan återkommer varje gång med sms om att min telefon stödjer tekniken. Frustrerande.

    Någon annan här med ZenFone 5z och och som har fungerande voLTE med tele2 (eller med annan operatör)? Eller kanske haft samma problem som jag men löst det?

    Vill veta om det är telefonen det är fel på eller något annat. Har testat allt jag kan tänka mig förutom fabrikåterställning (som jag helst vill slippa om inte absolut nödvändigt).

    Hoppas någon kan ge mig några svar/tips på felsökning. Tack på förhand i så fall!
     
  2. StayPuft

    StayPuft Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2013
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Fello, Hallon
    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Hallon
    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro
    Telefon 2:
    OnePlus Nord
    Har också en Zenfone 5z med Tre som operatör. De har bytt fönstrena i huset där jag bor så mottagningen har kraftigt försämrats så det skulle vara fint med volte och framförallt wifisamtal. Tyvärr verkar det inte som att Tre kommer godkänna denna telefon för vare sig volte eller wifisamtal. Vet att det finns för vissa operatörer i USA och Indien så det är inget fel på telefonen utan ett programvarudilemma.
     
    Last edited: 6 sept 2021
    Piivi gillar detta.
  3. Piivi

    Piivi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar! Jag misstänker också att problemet har något med operatören att göra. Konstigt bara att de inte verkar veta det själva nåväl, får klara mig utan, och annars jättenöjd med min telefon!