Problem med webmarket

Diskussion i 'Tattoo' startad av ogge_116, 5 mar 2011.

1. ogge_116

ogge_116 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag prövade byta ROM för ett tag sen och sen dess kan jag inte installera appar från webversionen av Market. Innan jag bytte stod det på sidan att jag har en Tattoo, men nu är det som på bilden nedan.

Och som sagt, det går inte längre att installera från webben. Klickar jag på Install står det att den installerar, men ingenting händer på mobilen.

Finns det något sätt att fixa detta eller är det något jag får leva med?

2. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

http://market.android.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=1141080

1. Kontrollera om du är inne på rätt mail-konto som ditt preliminära på mobilen.
    2. If you've tried logging in to the Android Market website with all of your Google accounts, and you still don't see your device listed, please open Android Market on your device, and then try using the Android Market website again.

Kollade precis mitt account, och det ser exakt samma ut, förutom att jag har ett datum under "last used".

Ta en titt på supporter forumet, är väldigt säker på att du inte är ensam med detta problem.
    http://www.google.com/support/forum/p/Android+Market/?hl=en

3. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hade samma problem men flashade om marketfix och gapps ( kollade inte emellan vilken av dom som löste det) sen fungerade det.

Vad har du för ROM ? Jag hade det problemet när jag bytte till nFinity 1,17 tror jag att det var. Kör nu nFinityGB och där var det inga problem.

4. ogge_116

ogge_116 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gjorde en återställning strax efter jag flashade, inget för mig det där med att byta ROM hela tiden. Jag rensade data och avinstallerade uppdateringarna för marketapplikationen och nu verkar det funka iallafall.