Problem med Wi-fi som inte vill fungera

Discussion in 'Hero' started by ivalo, Jan 14, 2010.

1. ivalo

ivalo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

jag har en HTC Hero som jag fick i julklapp. den kör android 1.5 (orginal)

till en början fungerade WIfin som den skulle men efter bara några dagar ev någon vecka ville den inte samarbeta längre :mad:

Problemet ligger i att Wifi syncar med ALLA appas UTOM webbläsaren (den inbyggda) har prövat med andra webbläsare (opera och någon delfin browser och någon mer) men det hjälpte inte. jag har prövat hos kompisar och upplever ungefär samma problem där.

jag har försökt med att starta om telefonen och wifi flera gånger men det hjälper bara i några sekunder sen dör den igen. har man tur kan den ladda en sida men då vill den inte ladda nästa.

det mobila nätverket fungerar med det är inte tillräckligt snabbt för att ladda videor från t.ex Youtube.

blir galen på detta så hjälp uppskattas mycket!

2. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Att det inte fungerar hos kompisar heller tyder på att något har ändrats i din mobil.

Installerade du någon app i samband med att det slutade fungera? Eller ändrad någon inställning i mobilen?

En jobbig grej att testa är ju att fabriksåterställa mobilen, men det är mer en sista utväg.

3. ivalo

ivalo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

aa, tycker det med,

inställningarna kommer jag inte ihåg men jag kan taitta på apps i nedladdat listan på market.

det skulle ju i så fall vara ett worst case senario

4. freiendahl

freiendahl Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har problem med att ens ansluta till mitt w-lan. Den hämtar inte ens ip adressen jatte irriterad, jag har kollat runt på internet men har inte hittat ett 100% svar tänkte om någon här kunde göra mitt liv mycket bättre:D

5. WorteX

WorteX Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag måste fråga dig om du har fått en lösning på detta, har exakt samma problem, ALLA aplikationer som använder Wifi funkar utmärkt men webbläsaren, oavsätt villken så kan jag inte surfa.

Ibland men mycket sällan så kan det funka å stänga av och på Wifin men mycket sällan. Det enda jag kan komma ihåg som KAN vara orsaken är att Telia installerade nån typ av certifikat när jag försökte ansluta till deras Hotspott, sen dess så kommer det upp varje gång jag startar webbläsaren så kommer en ruta med

Hämtar innloggningsupgifter....

Vad betyder det? kan det vara certifikatet som jag inte hittar, har försökt leta med Astro.

/Tommy

6. toobstah

toobstah Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med wlanet. Kunde inte surfa i browsen men allting annat verkade fungera.

Testade att ta bort proxyn från inställningarna för det mobila bredbandet som föreslogs i tidigare tråd men det hjälpte inte. (tidigare tråd https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=56970#post56970)

Testade då ta bort krypteringen från mitt wlan men det blev ingen skillnad. MEN när jag slog på krypteringen igen och anslöt igen så verkade det fungera.

Så det som kan prövas är ju, ta bort proxy + starta om wlanet och anslut till det igen från heron.

Känns dock som att jag snubblade in på lösningen. Men jag återkommer om jag hittar mer exakt vad som var lösningen. :P

Last edited: Jan 26, 2010
  7. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med en gång i tiden. Av någon anledning så ville den banne mig inte surfa om jag var ansluten med WiFi. För mig försvann problemet när jag gjorde en wipe av telefonen i samband med byte till MoDaCo Custom ROM. Misstänker starkt att något blev snett med någon inställning och vid nollställningen så rättade det helt enkelt till sig.

Tråkigt dock om det behövs en nollställning för det... Men att ta bort det trådlösa nätverket och sedan ansluta till det igen kanske fungerar?

8. WorteX

WorteX Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade återställa APN instellningarna för mobiltnätverk och nu funkar wifi surf igen skall testa lite till å se om det var tillfälligt eller ej, föresten skall man ha roaming aktiverat?