Problem med wifi-anslutning

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Buskavar, Mar 16, 2011.

1. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fått ett litet, men irriterande, problem: När jag startar om telefonen så ansluter den inte automatiskt till wifi. Går jag till Inställningar > Trådlöst och nätverk så står det "Fel" vid wifi. Om jag då klickar in en markering i rutan så ansluter den och sedan fungerar det utmärkt, det vill säga den växlar och ansluter till de routrar som jag redan konfigurerat. Kommer jag till jobbet ansluter den automatiskt till den, likadant när jag kommer hem igen. Men startar jag om telefonen så uppstår samma problem: "Fel" indikeras på nytt.

Problemet uppstod möjligen när jag installerade senaste iNsertcoin 2.0.1 med D2EXT men i aktuella forumtrådar både här och på XDA står inget om att någon annan råkat ut för det här problemet. Jag har installerat om wifi-n utan att problemet försvunnit. Någon som har tips?

2. jensaeriksson

jensaeriksson Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bytte kanal på routern från kanal 1 till 11 sen dess har det funkat efter liknande problem.

3. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, tack. Jag kör redan på kanal 11 men det kan ju vara värt att testa om det lönar sig att byta kanal. :)

Edit: Jag ångrade mig förresten. Jag har ju samma problem oavsett wifi. Jag har testat på tre ställen=minst två olika kanaler.

Last edited: Mar 16, 2011