Problem med wifi hemma Galaxy J3

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Apelsinen, 19 nov 2016.

Taggar:
  1. Apelsinen

    Apelsinen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab
    Jag har en Galaxy J3 som krånglar med mitt wifi hemma. Den ansluter som den ska, men tappar internetuppkopplingen konstant, googlade har gett mig lösningarna soft reboot och att glömma nätverket sen logga in igen.

    Dessa lösningar fungerar, ibland, en stund. Varierande mellan några minuter till några sekunder. Ofta behöver jag göra det flera gånger i rad för att det ska funka en liten stund.

    Problemet finns bara med wifit hemma, alla andra nätverk fungerar utmärkt, och det är bara min telefon som krånglar. När jag tänker efter så hade jag problemet redan från start när jag nyss skaffat telefonen då jag hade problem med att logga in på mitt Google konto med den.

    Detta leder till att jag oftast sitter på mobilt nätverk och använder upp mina 5gb data fort som attan.

    Hjälp?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Vad har du för router?
    Är du ansluten till 2,4 ghz bandet eller 5 ghz?

    Om du har möjlighet att välja band så testa att ansluta till 5 ghz. Kanske kan du aktivera ett guest band i routern som du kan ansluta till som test?

    Vet att min tidigare S7 strulade som faan på 2,4 ghz bandet.
     
  3. Apelsinen

    Apelsinen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab
    Jadu, det var en bra och väldigt legitim fråga. Jag har inget bra svar på den.

    Men antagligen är det 2,4ghz eftersom det är en billig router till mobilt bredband (3)

    Så då är det förmodligen det, får helt enkelt vänta tills vi fått fiber och skaffat en riktig router då.

    Skit-telefon...
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Omöjligt att säga att det är routern det beror på men den är helt klart en kandidat. Speciellt om din telefon fungerar mot andra routrar
     
  5. Apelsinen

    Apelsinen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab
    Ja precis, plus att ingen annan enhet har problem, varken datorer, Galaxy Tab 10 plattan, min gamla Note 4 eller sambons S6a.

    Får hoppas på att bli rik lagom tills när note 8an släpps (förutsatt att den inte riskerar att explodera) eller att det blir bättre med ny router och fiber under våren när jag hoppas att det är klart.