Problem med WiFi i Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av millhaven, 12 maj 2010.

1. millhaven

millhaven Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Allihop!

Jag köpte ganska nyligen en Desire och är mycket nöjd. Det är helt enkelt en fantastisk telefon...

En sak som bekymrar mig är att jag inte verkar kunna komma åt trådlösa nätverk. Eller rättare sagt: Jag kommer inte åt dom när de är låsta. Jag har givetvis WEPnyckeln... Första gången som jag provade att ansluta till min kompis trådlösa nätverk funkade det, men bara den gången. Nästa gång jag skulle ansluta så står den bara kvar och stampar och försöker ansluta...

Som sagt.. är det trådlösa nätverket inte låst med nyckel så fungerar det utmärkt. Kan det vara som så att en hardreset kan hjälpa?

Tacksam för svar!

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Upplevde samma sak idag. Kunde inte ansluta till universitetets nätverk. efter omstart av telefonen fungerade det igen... oftast räcker det med att starta om wlanet. mitt nätverk hemma har aldtig strulat.

3. Gobbla

Gobbla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du är säker på att hans nätverk inte har MAC-låsning eller liknande? Har aldrig haft problem att ansluta till WLAN med min Desire.

4. Karnaa

Karnaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kan inte vara så att routern är inställd på endast n-draft? vilket inte Desire har.

5. millhaven

millhaven Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade hemma på min BBBrouter som har fungerat ypperligt med min gamla Nokia 5800 innan. Har provat vanligt och mjuk reset men inte hard reset. Får nog göra det verkar det som... Tack för svaren! :)

6. pizzapappa

pizzapappa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Till att börja med så vill jag säga att jag också här det problemet dom ts beskriver.

Hur menar du med n-draft och var ser man om routern är inställd på det? Vi köpte en ny router till hemmet nyss som stödjer n nånting. Det är sen dess som jag har problemet

7. Stash

Stash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Routern kan vara låst till att bara tillåta anslutningar från N-nätverkskort, logga in på routern och kika där.
    Det bör finnas en inställning för "Wireless mode" eller liknande. Kika där om den är inställd för b/g och N.

Där kan du ev. hitta loggar också och kan se om det finns några anslutningsförsök från din Desire, och bör kunna se om det är wepnyckeln eller krypteringstypen osv. som är felinställd på mobilen.

8. pizzapappa

pizzapappa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ändrade inställningen från 145mbit/s till 54mbit/s. Det verkade lösa det ett tag, men det kan ha berott på att routern startade om sig då. Jag hittade ingenstans där man kunde ändra från n till något annat. Kan tilläggas att jag här en netgear wn2000 nånting. Är inte helt 100 på vad den heter.