Problem med Wifi tethering

Diskussion i 'Samsung' startad av LIB, 14 okt 2012.

1. LIB

LIB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja

Min Note hittar inte nätverket som jag tethrar med barnacle Wifi Tether från min Xperia X10 mini. Noten hittar andra nät som går bra att ansluta till så själva anslutningen verkar fungera. Någon som har nån idé vad jag kan testa med?

/LIB

2. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har noll erfarenhet av tethering, så jag snackar ur arslet här som de säger...men kan det vara så att du i telefoninställningarna måste göra den synlig eller nåt...typ som när man använder bluetooth?

Lycka till.

3. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    nej men jag vet att det är problem.. Det var det även när jag hade X10 Mini Pro.. Appen behöver en kernel som stödjer vad det nu var (har jag för mig)

Fast plattan har ju tillgång till 3G eller köpte du den utan?

4. LIB

LIB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det var just det :) köpte den utan 3G då jag tänkte att jag kunde dela internet och på det sättet strunta i en ny telefon och numer enbart surfa på min platta. Har efter lite letande lärt mig att vissa androidprodukter kräver infrastructurenätverk och inte kan ansluta till ad-hoc nätverk (det är tydligen den typen barnacle delar ut, och alla andra appar verkar det som?? Dock vet jag inte om så är fallet med noten, nån som vet?
    Kan man göra nått åt det?