Problem med Wordfeud/telefon som slår av sig?

Diskussion i 'Desire S' startad av satirize, 18 sept 2011.

  1. satirize

    satirize Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Sedan jag började använda Wordfeud så har min Desire S stängt av sig själv flera gånger. Det har hänt när skärmlåset varit på och ofta precis efter att jag fått en notifikation om att motparten lagt ett ord. När jag sedan ska låsa upp upptäcker jag att telefonen är av.

    Är det någon mer som varit med om detta? Eller känner till om det kan ha en annan orsak än wordfeud?
     
  2. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Jag har inte upplevt problemet, trots att jag har Wordfeud igång hela tiden.
     
  3. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Min tjej har exakt samma problem som du beskriver...dock så startas hennes om..
     
  4. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Har en arbetskollega som iofs har en Blade men den gör precis samma sak.
     
  5. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Lustigt problem, har kört Wordfeud ett bra tag nu men aldrig stött på detta. Verkar inte som det är isolerat till just denna telefonmodell heller, så utöver undermåliga ordlistor ser det ut som appskaparna sitter på halvdana programmerare dessutom.
     
  6. satirize

    satirize Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag undrar om problemet kan ligga i en överkänslig/felaktig on/off-knapp. Nu när jag tänker efter så händer det ibland att den slår av sig/startar om trots att jag bara kommit åt eller kort tryckt in den knappen. Och man trycker ju in den för att låsa upp skärmen när någon har lagt ett ord..
    Så det kanske inte nödvändigtvis är kopplat till wordfeud.
     
  7. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Prova att köra en vecka utan Wordfeud installerat (om du klarar av det) och se om samma problem uppstår...
     
  8. hath007

    hath007 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur länge hade du haft din Desire S innan du installerade Wordfeud och problemen började?

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  9. satirize

    satirize Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft den ett halvår cirka. hurså?
     
  10. hath007

    hath007 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har läst många trådar som handlar om Android-lurar som stänger av sig eller startar om spontant. Det finns många teorier om orsaken. En jag snappat upp är att den som drabbas har en relativt ny lur. Men det stämmer inte in på dig och din telefon. Således kan teorin att det är hög felprocent redan från fabrik förkastas.

    Telefonen jag har nu fick jag tillbaka från en av våra användare. Den dog ca 30 gånger sista dagen innan jag fick tillbaka den. Användaren hade haft den en-två veckor. Jag gjorde factory reset sen funkade den fint i en o en halv dag innan den började jävlas igen. Bytte till nytt sim-kort och blåste av alla kontakt-ytor med ren tryckluft på burk. Gjorde factory reset igen och nu har den funkat två o ett halvt dygn utan problem. Bristande kontakt med sim-kort var nämligen en annan teori jag stötte på.

    I mitt sökande efter liknande problem har jag funnit att det har drabbat många olika telefonmodeller. Ibland, som i ditt fall, faller misstanken på en app. Ibland på hårdvara eller Android version eller tillverkarens gränssnitt (sense).

    Det vore intressant att komma fram till vad som orsakar spontana avstängningar/omstarter.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  11. hath007

    hath007 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skriver en liten uppdatering utifall att någon hittar tråden i en sökning e.dyl. Och ursäkta till trådskaparen, det var inte meningen att kapa tråden. En viss likhet fanns ju.

    Efter nytt sim-kort och städning så funkade den 4 dagar innan den dog första gången. Sen ytterligare några dagar innan nästa gång osv.osv. Idag, efter ca 2 veckor, så började den självdö i en snabb takt. Några timmar in i arbetsdagen så dog den så snart jag började använda den. När jag kom till butiken för att lämna in för service så tvärdog den när jag la den på butiksdisken och gick inte starta igen oavsett vilken metod vi försökte.

    Nu återstår bara att vänta på Anovos trovärdiga och uttömmande svar :-)

    Inga applikationer inblandade så vitt jag vet på denna telefon. Men det är inte lätt att vara säker på något. . .