[Problem] Mjukvaru- eller hårdvarufel? Hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mehdoo, 11 juni 2011.

1. mehdoo

mehdoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sedan några dagar tillbaka upptäckt ett stort fel på min sgs2. (har sökt efter en lösning men inte hittat något)

När jag kopplar in laddningskabeln så laddas inte telefonen, jag får istället stänga av telefon för att den ska börja ladda men när jag då drar ut laddningskabeln när telefonen är på så ser det ut på batteriikonen uppe i statusfältet att den håller fortfarande på laddas :ehm: Och sedan när jag kopplar in laddningskabeln igen så händer det ingenting. Har ingen rootat tel och har även gjort en fabriksåterställning men det har inte hjälpt. Så min fråga är till er som är mer kunnig än vad jag är, låter detta som en mjukvarufel eller hårdvarufel?

sorry om jag skapat en tråd i onödan men jag behöver verkligen hjälp och vill helst inte lämna in telefonen då det tar många veckor för att få tillbaka den.

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Kollat om den laddar fast ikonen inte syns när den är på ?

3. mehdoo

mehdoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja och det gör den inte, samt att laddningsljudet hörs inte längre när jag kopplar in laddningskabeln. För mig låter detta som en hårdvarufel men samtidigt ska ju inte batteriikonen bete sig så där, så jag är kluven....

4. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Gör en factory reset..
    Fortfarande samma sak så är de bara skicka in den..

5. mehdoo

mehdoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gjorde en fabriksåterställning men det hjälpte nada. Dock har jag märkt nu att den laddar när jag kopplar in laddningskabeln men batteri-ikonen beter sig fortfarande skumt när jag drar ut laddningskabeln.. Tycker du att jag ska lämnas in den??