[Problem] Samtal bryts

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av danlar, 17 maj 2011.

  1. Rahul

    Rahul Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Även jag har problem med klippta samtal. Har nu ändrat till enbart WCDMA för att se om det hjälper även mig (skriver detta för att förtydliga att detta problem berör fler personer).
     
  2. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    och här är en till....

    Jag har samma problem som övriga :(

    Tyvärr bor jag i ett 3g glest område så jag får köra endast "gsm" och sen byta till 3g när det är surf på schemat. Väldigt drygt.

    Ringde till Samsungs kundtjänst och undrade om dom uppmärksammat problemet och hade någon lösning på gång, men hon hade inte hört talas om detta problem (tills jag guidade henne hit). Så hennes enda rekommendation var att skicka in telefonen...

    Är det någon som gjort det än med någon framgång? Isånafall borde dom ju vara medvetna om problemet
     
  3. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Och som vanligt så visste dom ingenting på halebop, fan jag har ingen lust att lämna in den heller men samtidigt vill att det ska funka, hoppas fortfarande på att en update ska fixa det här
     
  4. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Imorgon blir det 3 veckor sen jag skickade tillbaka min telefon till Halebop(Eller servicepartnern...) utan att få tillbaka en ny. Känns rätt onödigt om det blir samma problem när den nya väl dyker upp. Men alla borde ju märka av detta problem. Lite för många som inte reagerar på det tycker jag....
     
  5. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Konstigt att det strular på vissa, är inne på 3de dagen nu utan att ha haft ett avbrutet samtal (PEPPAR PEPPAR) . Min polare som köpte sin från tele2 har haft massor utav problem med avbrutna samtal.
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Du kanske har bra 3g täckning så den inte byter eller för dålig så den stannar kvar på GSM, sen så måste jag fråga,
    hur länge har du pratat per samtal?
    Har du rört på dig under samtalet ex bil?

    I vardagsrummet så har jag taskig 3G täckning och här kan jag snacka länge pga att den är kvar på GSM, i bilen så funkar det bra om jag börjar på 3G och sen så kan det gå över på GSM och det bryter inte förrän den vill tillbaka på 3G
     
    Last edited: 9 jun 2011
    VoodooExtreme gillar detta.
  7. VoodooExtreme

    VoodooExtreme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Även jag har problem med att samtal bryts. Provade att ställa in "endast WCDMA" men gå gick det knappt att prata där jag befann mig. Motparten hörde sig själv hela tiden och ibland hörde han knappt mig heller. Försökte även ställa in "GSM endast", men det blev inte mycket bättre det heller

    Blir till att ringa och tjata på Samsung support att de tar tag i detta imorgon då. Ju fler som ringer in, desto större är chansen att problemet uppmärksammas.
     
  8. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Mitt längsta samtal har varat 30 min (försäkringskassan) och då lämna jag min lgh 7vån centrala malmö för att åka ner i källaren/tvättstugan och upp igen, ett annat långt samtal har varit på bussen typ en kvart.

    det ända problem jag haft med mobilens uppkoppling vart när jag skulle skita och satt och surfa med mobilen då stängde webläsaren ner.

    jag har annars haft problem med 3g i denna lägenheten, skulle skaffa mobilt bredband och testade både 3 och tele2 men fick usel uppkopplig framförallt genom 3´s nät så de sluta medatt jag skaffa 4g och har aldrig surfat snabbare i bland full hastighet ner från vissa pirat sidor på tele2´s 4g .

    jag hoppas och tror att jag är skonad från detta problem och även batteri buggen på första laddningen lyckades jag ha igång mobilen 24h trots intensivt lekande osv och synk med det mesta och ändå ha 30% kvar när jag gick och la mej . synd bara att den är så stor annars hade den varit given.
     
  9. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Fast jag måste poängtera, antar att du inte hade koll på luren under samtalet så du vet inte om den gjorde handover från gsm till 3g?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  10. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    märkligt

    Jag tycker att det är märkligt.

    Jag har ringt till Samsungs kundtjänst två ggr, och pratat med två olika handläggare.
    Ingen av dom hade hört talats om detta problem??
    Det verkar ju som att vi är ganska många drabbade såväl inom som utanför Sveriges gränser så jag kan inte förstå hur det INTE har kommit till deras kännedom.
    Och eftersom dom inte hört talats om det, antar jag att det inte ligger någon "fix" någonstans och väntar på att lanseras som jag själv hoppats på

    Råden jag fick var: Byt simkort eller lämna in telefonen....

    Ringde telia också och där visste dom ju givetvis ännu mindre.
     
  11. VoodooExtreme

    VoodooExtreme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    albinsson: Jag var även i kontakt med dem tidigare idag, tror jag pratade med en Katrin. Fick till svar att testa att uppdatera min telefon via Kies alt. göra en fabriksåterställning.

    Får hoppas att det kommer en ny firmware inom kort som fixar GSM/3G bytet bättre.
     
  12. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Dom har nog ett ganska dåligt ärendesystem hos Samsung, eller så bryr dom sig inte. Om dom fortfarande inte känner till problemet trots att många har ringt in med det.

    Jag har en ny på väg idag, förhoppningsvis hinner jag få den idag. Så jag kan testa under helgen. För jag har inte sett någon som ännu fått sin telefon utbytt eller testat med någon annan?
     
  13. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER


    Nä tyvärr men idag har jag faktist fått ett samtal som bröts redan efter typ 50sec men det va när jag ringde ex kärringen som sitter på en väldigt krånglande Legend. Mina samtal med henne har alltis brutits varse jag satt på galaxy s eller samsung u900 soul.

    men jag ska kolla detta under nästa samtal. hämta ut nya luren i tisdags så är de krångel ska jag skicka in den direkt efter helgen och ta en ny på doa vilket lär ta evigheter då jag köpte min från televaruhuset :o som inte är den lättaste återförsäljaren att ha kontakt med.
     
  14. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hämtade ut den nya telefonen idag så har inte hunnit testa så mycket. Men har testat 6 st samtal nu som alla pågått mellan 5-10 minuter utan att brytas. Förut lyckades endast 1 av 10 samtal pågå över 2 minuter. Lovande än så länge...
     
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Tiden säger egentligen inte så mycke, det som är intressant är om din nya lur klarar handover från gsm till 3g så det betyder att du måste hålla koll på den under samtalet.

    Om ni vill testa detta så är automatisk kundtjänst bra att ringa...;)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  16. eddshot

    eddshot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min i snart 2 veckor. Mitt gamla telefonnummer fördes över efter ungefär en vecka, så då ringde jag inte med den. Har nu märkt att mina samtal avbryts hela tiden. Oftast lyckas jag inte ens få igång ett samtal. Har tre som operatör. Vad ska man göra? Kontakta samsung, tre eller the phone house(där jag köpte den)?
     
  17. MagnusTimbero

    MagnusTimbero Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har inget mer att tillägga i debatten, mer än att jag köpte min s2 igår. Allt verkade bra tills en kompis ringde mig och under de 20 minuter vi pratade så kopplade samtalet ner tre gånger. Lämnar tillbaka den idag på "öppet köp." Frågan är bara vilken telefon jag ska vänta på att köpa nu?
     
  18. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Hade precis tänkt köpa telefonen till pappa men tror jag avstår för om samtalen avbryts hela tiden så är telefonen tyvärr helt värdelös i mina och min pappas ögon :/ tråkigt nog så gäller inte nexus S erbjudandet på CDON längre :(
     
  19. MagnusTimbero

    MagnusTimbero Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har inte lämnat tillbaka min än. Sitter och tvekar. Jag kanske bara "höll den fel." Är det kanske något man inte kan komma ifrån med smartphones som ska få snyggare och snyggare design... man kan inte hålla dem som man höll de gamla telefonerna, utan nu är det mellan pekfingret och tummen som gäller. Hmm...
     
  20. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Det här borde väl även vara en sån sak som kan komma att implementeras i en update från samsung? Så att telefonen klarar bytet från 2G till 3G bättre?