Problem samtal med högtalarfunktion

Diskussion i 'Xperia pro' startad av hit4all, 21 okt 2011.

  1. hit4all

    hit4all Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej Swedroidare

    I veckan fick jag min nybeställda Xperia Pro (från Halebop med 8GB kort samt ear-in hörlurar för de som vill veta).

    Igår uppenbarade sig ett problem jag inte har hört eller läst om tidigare (något jag givetvis kan ha missat). Under några samtal har jag aktiverat högtalarfunktionen och mottagaren klagade då direkt på oljud/brus vilket gjorde samtalet olidligt.

    Jag kan inte höra via min telefon något som tyder på oljud, dock kan jag bekräfta fenomenet då jag prövade att ringa från jobbets telefon och lät en kollega svara varvid oljudet kom direkt.

    Jag har prövat att både hålla samt låta telefon vila på bord, men oljudet kvarstår under pågående samtal. Oljudet försvinner så fort jag slår av högtalarfunktionen och pratar direkt i mobilen.

    Är det någon annan som har liknande problem?
    Vad tror Ni problemet kan vara, hårdvara eller mjukvara/inställningar?

    Jag har läst en tidigare tråd på detta forum, men jag tror det berör ett annat problem: https://swedroid.se/forum/55399-problem-med-xperia-pro.html


    Mycket tacksam för svar/idéer!
     
  2. Mr V

    Mr V Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Känner igen problemet.
    Men jag tyckte problemet avtog efter att jag la telefonen med skärmen nedåt på ett bord. Gången därefter som jag pratade i högtalaren gick det betydligt bättre då personen på andra sidan luren inte klagade på oljud.
    Däremot så hörde jag inga konstiga ljud när sambon ringde mig och pratade i sin Xperia Pro och högtalare. Det lät så bra att jag först inte ens hade fattat att hon hade telefonen på högtalarläge.
    Men ska testa lite och se (höra) hur det ser ut, både med min och sambons.