[Problem] Skärm defekt.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av xlightan, 15 maj 2011.

1. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte ändrat något med skärmen alls

2. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har precis fått en enhet i handen idag, samma saker för mig, en rödfärgad linje till höger och en blå till vänster (provat både vanliga webbläsaren samt Dolphin HD, och även Opera), en lysande pixel nere i vänstra hörnet i den vanliga webbläsaren (ej i Dolphin HD), samt en aningen gulare tint på vänstersidan av skärmen i vissa fall.

De färgade linjerna syns bara när skärmen visar lite ljusare partier, exempelvis de gråa kant-listerna på Swedroid-forumet. Krävs också att jag tar en bild av kanten och sedan zoomar rejält in för att ens se det.

Det var först när jag verkligen tittade efter desa saker som jag märkte dem, och då så pass många rapporterar samma saker så kommer inte jag att bråka med Samsung om det, det är ingenting som kommer att störa mig, vare sig det är begränsningar i tillverkningstekniken eller något annat.

3. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Ni med samma fel som mig, det går på garantin/DOA

4. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var på expert.. han sa att det inte var nåt fel och att han inte såg strecket? Han sa också att om jag såg det så kan det lika gärna vara skärmens belysning som syns från kanterna eller nåt sånt

5. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Bullshit, S/AMOLED/+ har ingen bakbelysning som en LCD. Varje pixel är en liten LED.

Syns det överallt? Dvs när luren bootar och visar boot animationen eller i recovery eller bara inne i android OS? Är det en defekt så syns det alltid när skärmen är tänd(under rätt färgförhållanden då, när den visar svart antar jag) och inte bara ibland i vissa appar.

6. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det syns bara mot ljusa nyanser

7. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tycker mig se den röda linjen jag med mot vit bakgrund. Dock rätt svårt att se.

8. al2

al2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Frågan är vad man ska göra när han på butiken vägrar inse att linjen finns där? Dessutom så sa han att han skulle vara tvungen att skicka in den och Samsung skulle kolla om det var DOA eller inte. Jag borde väl ändå få en ny direkt? Borde jag ta den här trådens bild som bevis för min röda linje?

9. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Hehe ännu värre, på (mindre bra)LCD kan man se backlight bleed mot helt svart bakgrund ute i kanterna.

Får du gula nyanser då eller mot vit bakgrund? Eller är det linjer liksom

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

al2: Testa detta:

Om din ÅF krånglar så kontakta samsung direkt istället.

11. Baily

Baily Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag skulle kolla på tv3play och tv6play upptäckte jag en vit lysande prick nere i vänster hörn när telefonen är liggande. Den var även kvar i upprätt läge. Det var svart bakgrund. När jag testade en youtubefilm ser jag inte pixeln. Verkar vara fler som har det felet?

12. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Om den bara syns då så är det en grafikbugg i mjukvaran bara.

13. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ja, det är så med den medföljande webbläsaren!

14. chozan

chozan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, vet inte om jag ska lämna in min sgs2 på doa, haft den i 3 dagar men upptäckte idag 2 fel på skärmen. tänkte se vad ni ser och tycker om det, här är 2 länkar:

när jag drar ner status baren så ser jag en ring till vänster och en vit prick till höger. är det en bugg eller fel på skärmen?

här har ni en mer noggrann bild på den vita pixeln till höger, däremot så syns den i de flesta färger men är mest synlig vid grå färg. syns inte alls vid svart dock.

15. Sorkhelvete

Sorkhelvete Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lämnade in min S2:a idag med pixelfel på exakt samma ställe utan tveksamheter.
    Så den borde gå på DOA din med
    Mitt pixelfel var i stortsätt synlig mot vitbakgrund men det var inga problem då heller.

16. Zlayer

Zlayer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det här med ett rött streck till höger och ett blått streck till vänster...

Telefonen har en display med subpixlarna i följden BGR, alltså är samtliga subpixlar längst ut till höger röda. Samtliga subpixlar längst ut till vänster är blåa.

Så är det på alla liknande skärmar. Se om ni kan se en röd linje längst ut till vänster på en vanlig platt datorskärm te.x. (dessa har oftast följden RGB istället).

17. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Min display är mycket gulare på vänstra sidan än högra! Det syns nästan bara vid låga ljusstyrkor, då främst på gråa bakgrunder. Allt ifrån popup-rutor till gråa bakgrunder blir helt missfärgade... Men jag är osäker på om det hjälper att byta telefon. Tror faktiskt det är så på alla displayer! Testa på låg ljusstyrka!

Precis vad jag tänkte säga! Tittar ni på vit text mot en svart bakgrund ser ni tydligt att den högersta delen av det vita är röd och den vänstra blå.

18. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem och kontaktade Samsung om det. De informerade mig om att skärmen inte ska ha några felnyanser på någon sida av skärmen och bad mig returnera telefonen på DOA. Vilket jag gjorde. Problemet är att jag nu inte har någon telefon alls och måste vänta tills de får in dem i lager.

Men hellre det än att ta det på garanti.

19. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Felet försvann ju vid en ny telefon för mig?

20. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kikade precis på min datormonitor och det är färgade linjer i kanterna där med, röd till vänster och blå till höger. Plus att jag har haft 2 SGS2or nu som bägge visar samma sak. Syns dock bara när man visar ljusa eller vita nyanser, där alla pixlarna är tända.Svart är alltid helt svart.