Problem: problem (stora) rotning,backup

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av pellenoppe, 24 maj 2012.

  1. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    tjena tror jag blir tokig. började för någon dag sedan skulle lägga in en backupp gjord i cwm. har gjort det 10-20 ggr förut men nu börjar det roliga allt går som vanlit fram till "sys"mappen ska skrivas då säger telefonhel**tet går ej att skriva "sys"mappen .... sedan låser sig hela telefonen . går att starta men stannar på första botbilden. måste då sätta telefonen i downloadläge å köra in nya ics via odin. inget annat funkar att lägga in . lägger jag in något annat så kommer jag bara till när man ska välja spåk där låser sig telefonen. någon som vet vad som hänt kan det ha blivit något fel på minneskortet eller??????????

    (när jag har lagt in nya ics och rotat den ,lagt in tx nya rocketrom så funkar telefonen som vanligt . provat att göra backup i cmw går åxå utmärkt. men botar jag om och försöker lägga in den backuppen så händer samma sak.)

    hoppas jag har gjort mej lite förstådd i alla fall.:ehm:
     
  2. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Du måste installera AbyssNote kernel för att kunna göra en restore via CWM när du kör ICS, finns trådar på XDA om just detta.

    Jag använder Tapatalk från min Note just nu och har lite svårt att leta reda på tråden just nu.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  3. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Saxat från XDA:

    "You are able to do Full Nandroid Backups on CF-Root Kernel.*But you have to restore them using Abyss Kernel 4.2!!! If you try to Restore with CF-Root, your Restore will hang up and you will at least lose Root."

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  4. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    japp jag vet har alltid använt Abyss Kernel men det händer i alla fall . har aldrig gjort restore på en ics kernel. måste ha blivit fel på "sys"partitionen det enda jag kan tänka mej...
     
  5. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  6. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ha som förvana att alltid ha Abyss kerneln på minneskortet. Visst det är en procedur, och det tar 1-2minuter längre. Men fastnar man så tar det betydligt mycket längre tid.
     
    pellenoppe gillar detta.
  7. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jorå har alltid en abysskernel på minneskortet nu för tiden ;)