Problem: Problem vid ICS-uppdatering över Kies

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av W151, 20 jun 2012.

  1. W151

    W151 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    På morgonen fanns en OTA-uppdatering. Jag tryckte bort den för att göra den senare. Och nu är den borta.. Så jag fick installera Kies istället för att ta det den vägen. Men det går bara inte.

    Jag började med att göra en factory reset innan uppdateringen. Kies hämtar hem uppdateringen. Sedan dyker följande ruta upp:
    Efter att jag tryckt på "OK" dyker det inte upp någon pop up. Varken på datorn eller på telefonen. Efter ett tag dyker följande ruta upp:
    Efter ett "OK" stängs uppdateringen av. Telefonen har sett ut som vanligt under hela uppdateringsprocessen. Jag antar att den inte ska det, utan ska gå in i något speciellt läge.
    Jag har försökt med allt möjligt utan att lyckas få upp någon pop up, tex. köra Kies som admin och ändra User Account Control inställningarna i Windows 7.

    Något är fel, men vad? Någon annan som har samma problem?
     
  2. dvogonen

    dvogonen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yupp.
    Får exakt samma problem. Inte ett dugg överraskad. Allt som har med Samsung Kies att göra är en ren plåga. Jag hatar verkligen det programmet.

    Efter att ha kämpat i två år med Kies för att uppgradera Galaxy S, SII och nu Note funderar jag seriöst på att köpa en iPhone nästa gång. Telefonerna suger, men mjukvaran fungerar faktiskt...