Problem vid uppgradering till Exchange 2010

Diskussion i 'Hero' startad av mabl, 11 jan 2010.

  1. mabl

    mabl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Y GT-S5360
    Info:
    Privata numret. KANONNALLE!
    Är det någon mer än jag som har problem med att synka med Exchange 2010? Jobbet har uppgraderat från 2003 till 2010 under julledigheten och efter det så slutade synken att fungera efter att ha varit prickfri sen start.

    Jag tog bort kontot och testade att lägga till det på nytt men får bara felmeddelande: Your Microsoft Exchange Server account does not have permission to synchronize with your current settings. Contact your Exchange Server administrator.

    Enligt exchange-admin så ska alla policies vara så liberala som det går, dvs inget pinkodskrav eller annat. Men det kanske finns någon undangömd inställning?

    Jag har letat på xda-developers men inte hittat något matnyttigt. Kollar jag aLogCat så hittar jag inget relevant fel eller varning.

    Jag passar även på att fråga om det är någon annan som kör 2010 utan problem?
     
  2. Bamse

    Bamse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    halvnecro, men vi lyfte i dagarna från 2003 till 2010 internt på vårt kontor.
    Allt utom kalendersynk funkar för oss. Tyvärr har inte jag varit inblandad i bytet så jag vet inte vad som är gjort och inte, men skall se om jag kan ta en titt på det inom kort.

    Jag vet dock att efter install och konfig av 2010 fick de ett fel som liknande det du får. Skall kolla upp det och återkommer när jag vet något mer.
     
  3. mabl

    mabl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Y GT-S5360
    Info:
    Privata numret. KANONNALLE!
    Ännu värre är att jag, efter två dagar med undermålig desktop-sync, satt med sysadmin och kollade runt efter relevanta inställningar i AD/Exchange-administrationspaneler utan att hitta något. När helt plötsligt mitt lösen godtogs och vi båda svär på att vi inte hittade något att börja experimentera med, dvs inga ändringar gjordes. All sync fungerar nu precis som vanligt och jag kan inte bidra med någon annan erfarenhet än detta...

    [​IMG]