problem X10 (2)

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Annsi, 6 maj 2011.

  1. Annsi

    Annsi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett annat problem. jag vann en X10 som jag inte får att fungera med simkortet!
    Den fungerar Jätte Bra som kamera, play station och surfplatta men inte som telefon.
    När jag sätter i simkortet och knappar in pin koden så står det bara ingen tjänst uppe i högra hörnet, simkort symbolen och symbolen för mottagning är för kryssa.
    Jag har pratat och mailat med sonyericsson supporten och jag har varit in på Telia butiken och försökt att få hjälp men Telia säger att det inte är något fel på sim kortet och det verkar inte som om supporten inte har något bra förslag för dom har inte hört av sig efter att dom fick kompletterande svar på några frågor.
    Finns det någon här som har något förslag.
    (Jag har provat med 2 andra simkort utan resultat)
    Har börjat lessna totalt!
    annsi
     
  2. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det låter ju som det är ngt fel på telefonen, du kan ju testa att nollställa den med SEUS annars får du ju lämna in den
     
    Annsi gillar detta.
  3. Astaroth

    Astaroth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Löjligt förslag, men det är inte så att telefonen är låst till något speciellt abonnemang?
     
    Annsi gillar detta.
  4. Annsi

    Annsi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Foxy, Jag har kört 2 st uppdateringar/ reparationer från SE och det har inte blivit ngt bättre är det ngt annat du menar (inte så kunnig på sånt)

    Astaroth, enligt SE så ska det bli ett annat meddelande om telefonen är operatörs låst.