Problem: Problem

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Alexanderh, 13 aug 2013.

  1. Alexanderh

    Alexanderh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tappade skiten när jag laddade mobilen, landade såklart på sladden så jag tror att micro usb uttaget skadades. För problemet är att batteriet tar slut mycket snabbare än vanligt, skärmen slocknar inte när jag får sms utan måste läsa dom sen låsa mobilen innan den slocknar och kan inte ansluta mobilen till datorn och efter att jag har laddat färdigt mobilen och tar ut laddaren så står det att den fortfarande laddas en stund.

    Är det micro usb uttaget som strular? Vad kostar det isåfall att lämna in den på lagning? Har ingen garanti kvar..
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Börja med att kika in i uttaget och se om plattan där inne är böjd eller om du ser några koppar"plattor" sticka ut från denna...

    Om plattan ligger närmare baksidan av mobilen så kan du ta nånting (ta ut batteriet först) och böja plattan närmare skärmen (brukar hjälpa). Du kan dessutom blåsa rent uttaget med tryckluft.

    Annars föreslår jag att du kollar på Youtube hur man byter ut USB-kontakten och köper en från Ebay eller http://www.24.se/flexkabel-ladduttag-till-samsung-galaxy-s2-i9100-p-17552-c-1166.aspx . Är inte säker på att det är den där, då det sägs att det finns två olika varianter... Någon annan som har bättre koll på det?????