Problemtråd för Spica i5700

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av qrist, 21 dec 2009.

  1. pastor.einar

    pastor.einar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem

    Hej!
    Jag körde NPS tidigare i veckan i god tro att uppdateringen skulle landa lugnt och fint.
    Det sket sig :) ordentligt kanske!? Nu stannar spican vid något som kallas "self test".
    Ja men kör igenom den då kanske ni tänker? Går icke, den stannar på punkt 9 - "Sound play". Med stannar menar jag - det hörs ett kort sprak i högtalaren, skärmen blir vitrandig och sedan bootar spican spontant... tillbaka till "self test" givetvis.
    Jag anser att jag har googlat men jag hittar inget. Förslag?
    Vore tråkigt att behöva använda den som ett dyrt dörrstopp.

    /Pastorn
    (Tekniknivå = tydliga förklaringar)
     
  2. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig hört om något sådant tidigare. Det bästa är antagligen att kontakta samsungs support.
     
  3. farnestam

    farnestam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan, kanske inte så mycket av ett problem men jag testar här endå :)...

    Jag har en Spica som jag är sådär nöjd med, just att åäö inte finns direkt på t-bordet är sjukt irriterande men det kanske man kan fixa.

    Nu till min fråga, kan man få en Spica till att se ut som en "vanlig" android? Typ byta tema eller nått för jag trivs inte så bra med det som ligger i den som standard.

    Måste man "Roota" den eller liknande för jag försökte uppdatera den men då fick jag skicka in den pga Bricked lur...
     
  4. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spican är nog så mycket orginal som det går att få. Det är några appar som är förinstallerade men förutom det så är utseendet inte modifierat.

    Men vill du förnya dig lite kan du kolla i tråden som handlar om att flasha operativet.
     
  5. hemu

    hemu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För och få svenska tecken kan du installera scandinavian keyboard från market. Du känner till att du kan hålla inne a eller o för och få alla varianter på bokstäverna. En annan populär variant är htc keyboard som finns i en version som funkar på andra telefoner men den kräver lite mer manuellt pillande.

    Det finns diverse "home replacements" som du kan lägga in för att få ett annat utseende på interfacet. T.ex. ahome, panda home, gde, home++, m.fl. Om du vill ha ett helt nytt sätt att organisera information kan du prova slidescreen också. För och installera dom behöver du bara gå in på market och välja installera. En del av dom är begränsade testversioner och fullversionen finns bara i den amerikanska market där man kan betala för dom.
     
  6. wick1985

    wick1985 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nyinköpt Spica

    Hej,

    Köpte min telefon idag och är riktigt nöjd. Dock så har jag läst här i tråden om folk som har problem med att de knastrar då det lyssnar på musik. Jag upplever samma sak, dock väldigt lite men då det hörs är det otroligt irriterande.

    Samma när jag ska spela upp youtube klipp, men då knastrar det mer. Högtalaren funkar fint och då jag lyssnar på en inbyggd ringsignal så kan jag inte höra något knaster så telefonen är inte trasig.

    Hörde också att 1.5 versionen inte var den bästa? Finns det någon nyare uppdatering nu?

    Högst tacksam för svar,

    mvh Wick
     
  7. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    det är fortfarande 1.5 som gäller för tillfället med det har kommit uppdateringar till den. Jag hade knastret förut innan jag uppdaterade men nu är det nästan helt borta. Det uppstår bara när telefonen verkligen är tungt belastad. :)

    alltså: uppdatera!
     
  8. wick1985

    wick1985 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt snabba svar, hur går jag tillväga med en uppdatering?:)