30gig? Fjuttigt Prova programmet TheRenamer, kan dela in filmerna i olika mappar och döpa om mapparna, eller filerna om du har något emot packade filer. Trodde alla använde XBMC nu för tiden. Världens härligaste mediaspelare.
Näe jag förstår. Många samlar ju inte/är inte i behov av att spara filmer på hårddisken. Bluray är ju den rätta vägen att gå annars
Blueray 720p är det bästa jag kan spela, och det är ju najs. Jag är i behov av att ha dem på hårddisken, om man säger så. Mer kan jag inte säga publikt
I offtopic gäller fortfarande vissa av swedroids regler, plus alla sveriges rikes lagar I PM kan man dock prata fritt.
720p räcker bra. På min 46" skärm är det en ytterst marginell skillnad, storleken som skillnad gör det knappast värt med 1080p tycker jag.
Jag provade xbmc för första gången nu men det enda jag får upp är en klumpig variant av en utforskare. Hur får jag galleri-visning med omslag istället för mappstrukur och filnamn? (Jag har valt huvudmapp samt att den innehåller filmfiler, låtit programmet scanna osv)
I originaltemat så drar du bara muspekaren till höger sida om skärmen, eller trycker på en av sidpiltangenterna när du är inne i filmmenyn.
Någon som kan hjälpa mig med XBMC Remote till Android? Fattar ingenting och det står ingenting i deras Wiki. EDIT: Kan ha hittat något på deras froum. http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=79200