Program "i bakgrunden"

Diskussion i 'Desire Z' startad av Oskarsson, 19 maj 2011.

  1. Oskarsson

    Oskarsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag tex öppnar market och går över till ett annat program så ligger det uppe i slidebaren över program. Är det program som ligger i i bakgrunden eller senaste program jag varit inne på? För det är ju inte väldigt många program det inte finns någon avslutaknapp.


    När jag ändå håller på kan jag passa på att fråga en annan sak. Hade Windows Mobile innan. Lade jag in något i min kalender så låg det en text på startsidan den dagen. Går det få i Desire Z? Kan ju få påminnelse via Mail osv X antal timmar före. Men vore schysst med text i bakgrunden med som syns hela dagen.
     
    Last edited: 19 maj 2011
  2. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Ja. Du kan också hålla in Home-knappen i 3-5 sekunder och få upp en lista med de senaste 5-6 program du har använt.
    Där finns en 1 x 4 kalender "widget" du kan använda. Gör plats på din hem-skärm, tryck och håll ner, välj Widget, hitta den röda HTC kalender, klicka och rulla till höger och välj den lilla 1 x 4 kalender.
     
    Oskarsson gillar detta.
  3. Oskarsson

    Oskarsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Okej tackar. Så programmen ligger inte i bakgrunden och tar kapacitet? Vore gött att kunna rensa den listan tycker jag.

    Ang kalendern är det ju lite svårt att få plats med den på hemskärmen verkar det som?
     
    Last edited: 20 maj 2011
  4. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tar upp och tar upp.... De tar upp minne, men inte CPU. Och om något annat program har bruk för minne, så blir dessa program kastad ur.
    Så får du äntligen köpa en störa skärm, eller göra plats. Du kan t ex välja en annan och mindre klocka eller väder widget.
     
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Att försöka förklara hur Androids multitasking fungerar kan bli långt och jag är inte den bäste på att göra det så jag ger en länk istället:
    http://android-developers.blogspot.com/2010/04/multitasking-android-way.html

    Sammanfattningsvis så om inte ett program hängt sig på något sätt så behöver du som användare inte bry dig då Android själv hanterar om det behöver mer resurser eller inte och då avslutar program det tycker det inte behöver längre.

    Finns en bra video om minneshantering på http://developer.android.com/videos/index.html#v=_CruQY55HOk också
     
    Last edited: 20 maj 2011