PSFreedom till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av nu1mlock, 10 sept 2010.

  1. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Jag tänkte bara berätta att det nu är möjligt att "Jailbreaka" Playstation 3 med hjälp av HTC Hero.

    PSFreedom möjliggör bl.a. homebrew på Playstation 3, vilket många har längtat efter väldigt länge.

    Läs mer om PSFreedom här: http://psfreedom.com/news.php

    Direktlänk till wikin gällande HTC Hero: http://psfreedom.com/wiki/index.php?title=HTC_Hero

    OBS! Inget snack om piratkopiering eller liknande i denna tråd!

    Kudos till Nogh och Alephzain.

    Edit: Jag har precis testat det hela genom att flasha den recovery som finns på wikin. Allt fungerade alldeles utmärkt med en backup av Heavy Rain.

    Observera att man behöver ha ett originalspel i läsaren för att det ska fungera (vilket spel som helst fungerar).
     
    Last edited: 10 sept 2010
  2. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    dvsf! Måste testas!
     
  3. anvendarnamn

    anvendarnamn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vill oxå testa det här.. Lyckas bara inte roota min Hero.. :/
    Lyckades roota Legend igår men efter mycket trixande så såg jag på psfreedoms sida att jailbreaken inte är helt färdig till Legend ännu.

    Det verkar finnas sjukt mycket guider för hur man ska roota en Hero men jag vet inte om jag har för ny programvara på min.. Har ju testat några olika grejer.

    Är väl newbie på rootning men jag trodde Hero skulle vara lättare att roota n Legend.

    Om nån har lust att ge mig en guide som jag kan följa SOM NI VET fungerar med följande programvaruversioner blir jag väldigt glad.

    Fast programvara: 2.1-update1
    Basband: 63.18.55.06PU_6.35.15.11
    Kernel: 2.6.29
    Build: 3.32.405.2

    Edit. Har läst att det skiljer lite mellan att roota luren och att komma åt recovery funktionen. Det jag egentligen vill är ju att kunna komma åt recovery så jag kan flasha sd-kortet med PSfreedom såklart.
     
    Last edited: 10 sept 2010
  4. Nordinho

    Nordinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    jag är ute efter exakt samma sak! Vill inte behöva/kunna göra mer än att JBa Ps3:an, men fattar inte jag heller
     
  5. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Att flasha en recovery rom kräver att använda datorn med, med adb som är ett program, länkar finns i swedroid wikin till det ni behöver, har lagt in denna recovery rom men inte testat än, avvaktar lite tills det gått lite tid och man vet risker/fördelar mer exakt :P

    Det är inte så svårt och risken för fel e minimal :)

    läs igenom här, är det något ni undrar över mer specifikt är det bara att fråga

    https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Flasha/Roota_HTC_Hero
     
  6. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Jag har använt "hacket" säkert 20 gånger sedan igår och det fungerar alldeles utmärkt. Sjukt roligt att det börjar hända saker nu!

    Jag är väldigt nyfiken på vilka roliga homebrew-program folk kan komma att hitta på. :)
     
  7. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    I början nu kommer det nog mest vara program som ger tillgång till att titta på OSet m.m. i någon form eller annan med tanke på att de måste lära sig hur det funkar, homebrew funkar ju nu men e tydligen ganska ostabilt, tror inte utvecklings grejerna e helt 100% anpassade till den än.
    Men som du säger, väldigt intressant att se vart det leder :)
     
  8. anvendarnamn

    anvendarnamn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    wooooot!!!

    Har hållt på med rootning i sammanlagt ca. 6 timmar nu och tror jag har fått till de nu... Har just kommit till Android system recovery skärmen vi uppstart..

    Jag önskar att jag kunde visa bara en guide som man kan följa men jag mixade lite för att få det att fungera.

    Jag ska se så jag får igång PS jailbreaken nu.

    Jag gjorde först ett goldcard av mitt sd kort. Efter det gjorde jag downgrade på programvaran till 2.73405.5. Båda dom här stegen gjorde jag med hjälp av http://theunlockr.com/2009/10/18/how-to-downgrade-your-htc-hero-so-it-can-be-rooted/ OBS! Jag kunde inte använda den RUU som anges på denna sida Den RUU som ligger på sidan är 1.76.405.1.

    Denna RUU använde jag ftp://xda:[email protected]_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoDriver.exe

    När det va installerat och klart så använde jag http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559613 för att få igång möjligheten att komma in i Recovery mode.

    Hoppas det kan hjälpa..
     
  9. Nordinho

    Nordinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag äntligen lyckats med rooten m.m på min hero!
    Nu har jag följt denna guide: http://www.youtube.com/watch?v=tqBwEEW6YOU

    Romen jag lade in var den han rekomendera: VillainRom 12

    är det bara koppla in Heron i datorn och köra nu?
     
    Last edited: 12 sept 2010
  10. anvendarnamn

    anvendarnamn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lyckas ju inte med instruktionerna där.. jag kör runindos.bat och sen startar den om 2 ggr automatiskt. Efter andra omstarten får jag bara en telefon med ett rött utropstecken.
    Jag har provat att återställa telefonen och formatera sd kortet på nytt.
    Kör för övrigt 2.1 nu.
     
  11. Nordinho

    Nordinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    men då har det nog inte blivit som det ska! Gör om gör rätt skulle ja tro :)
     
  12. anvendarnamn

    anvendarnamn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    skönt att vi sitter och skriver till varandra i 2 trådar :)

    Tack för att du står ut och försöker hjälpa mig, verkligen skitsjysst!

    Visst ska den väl komma in i Recovery menyerna efter runindos.bat är färdig? Om jag kommer in i recovery är ju nästa steg "Step 2 -- Flashing a Custom ROM 1. In recovery, use the trackball to scroll down to Backup/Restore and select it."
     
  13. Nordinho

    Nordinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aa min gjorde det iaf! skumt att din inte kommer dit :S
     
  14. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Hur gör jag så att jag får lägre verision på ps3 ? Har 3.5 nu och funkar inte att lägga in 3.41 :( Står att den inte hittar nån uppdatering även fast jag har det ligger på usb stickan.

    På följande vis: PS3 mapp i den ligger UPDATE mapp med uppdateringen i.
     
  15. Nordinho

    Nordinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    går inte att gå bakåt i firmwares på ps3an.. så för din del är det kört yills någon lyckas knäcka fw över 3.41. eller om nån lyckas lösa att man kan installera vilken fw man vill. Dock är det inte säkert att det någonsin kommer komma tyvärr. så ingen fråga om när och liknande,
     
  16. Nordinho

    Nordinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som har hört något om arbetet med PSFreedom Recovery Mod version 0.9.6.0.?? alltså den versionen med något som liknar Hermes senaste som tillåter nerladdning av uppdateringar till spel utan att krångla utan man gör precis som med ett originalspel. har ju kommit versioner till bland annat Desire och NexusOne mfl. men ingen till hjälten än va?