Publicera på market. Endast 25$?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av arono, 13 maj 2011.

1. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ser vid registrering att det kostar 25$ dollar, men sen då? Får man lägga ut hur många appar man vill och vad tar google för provision egentligen?

2. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det kan du googla fram på några minuter, men okejdå...

Att registrera sig som utvecklare kostar $25. Du får ladda upp hur många appar du vill, gratis, så länge du följer gällande lagstiftning och Markets riktlinjer.

Om du säljer en app tar Google 30% i provision.

3. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack men hittade faktiskt ingen bra information så jag tog lite hjälp från forumet.

30% wow. med tanke på hur mycket program förbättrar köpkraften för Android känns det mycket.

4. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Det är ju fritt fram att distribuera din app på annat sätt. Men med tanke på alla funktioner market tillhandahåller tycker jag dom ska en slant...

Sent from my Nexus S using Tapatalk

5. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Javisst det är väl så. Uttryckte bara förvåning ;) är ingen ekonom.

Last edited: 13 maj 2011
  6. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det är ju även så att kredit korts kostnader och allt sånt täcks av dessa pengar. Det hade blivit dyrt annars.

7. HK-47

HK-47 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är ju samma på apples app store. tycker det verkar vara en bra deal med tanke på att du slipper sätta upp ett eget distributionsystem och enkelheten för användaren att installera från market jag drar mig från att installera på andra sätt.

8. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Eric Chu sa ju: "Developers will get 70% of the revenue from each purchase; the remaining amount goes to carriers and billing settlement fees—Google does not take a percentage. We believe this revenue model creates a fair and positive experience for users, developers, and carriers." http://android-developers.blogspot.com/2008/10/android-market-now-available-for-users.html
    Stor skillnad mot apples appstore där apple tar 30% av intäkterna för egen vinning och där det kostar 99$/år för en licens om jag inte missminner mig.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

CC-bolagen brukar ta runt 3%. En sådan stor spelare som Google på marknaden bör kunna hålla den siffran väldigt låg.
    För in-app billing har jag för mig de också tar 30%. Där kommer wipit in som intressent bortsett från att de också har konantbetalning för appar. Wipit är för ex in-app billing och de tar väl också runt 3-5% beroende på hur stor aktör och hur stor försäljning man har själv.
    Observera att jag inte tjänar något på att göra reklam utan jag nämner det så fler ska bli informerade att det finns andra aktörer att använda sig av. Wipit finns dock fortfarande bara i USA.

10. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jo klart de inte betalar 30 % tillkreditkorts bolagen men säg att du vill göra det helt själv och du måste sätta upp all infrastruktur och allts sånt då hade det blivit betydligt dyrare än 30% för 99.99% av alla som säljer på market. Självklart hade jag tyckt det vore helt underbart om de kunde minska kostnaden till 5% men jag kan acceptera 30% eftersom jag tyxker jag får mycket för det.

11. KaptenKaffe

KaptenKaffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om man bara ska jämföra CC / pengabehandlingsavgift kan Checkout faktiskt direkt jämföras med "normala" avgifter för annan försäljning.

Kod:
    http://checkout.google.com/seller/fees.html

Monthly Sales Through Google Checkout
    Less than $3,000

Fees Per Transaction
    2.9% + $0.30

Alternativt (varför kan Google aldrig hålla med sig själv?)

http://checkout.google.com/support/sell/bin/answer.py?answer=89800

Månatliga försäljningar under £1 500	
    3,4 % + £0,20 per transaktion

Dock är Market mer än bara avgifter för transaktioner.
    Värt det, utsugning eller rent kap? Det är alltid öppet för diskussion.