Fråga: Pusha en APK till telefon, går det?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Haider, 27 dec 2016.

  1. Haider

    Haider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej!

    Någon gång har jag fått in Mobogenies appbutik i telefonen genom en mjukvara på datorn. Jag kan inte minnas att jag behövt ge tillstånd, men appen kom in i alla fall.

    På egen hand kom jag så långt som att aktivera debugläget och sedan med ADP installera en app, eller ändra i install_non_market_apps variabeln.
    Jag är bara nyfiken vad som går egentligen. Mitte test förutsatte att jag manuellt aktiverat debugläget, medan jag tycker mig minnas att Mobogenie kunde få in sin app utan mycket ingrepp. Jag kan ha fel. Kanske fick jag acceptera något på telefonen. Men det behövde jag göra även nu när debugläget var på. Kan det ha varit på även den gången Moboegenie installerade sig själv i mobilen?
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har ingen koll på Mobogenies i sig men nu för tiden så krävs det alltid någon form av godkännande eller i alla fall notifikation som visar att något installeras i bakgrunden.

    Har man "okända källor" aktiverat i Inställningar -> Säkerhet, så har man tagit bort ett hinder på vägen för att installera okända appar. Det går även att klicka ur "verify apps over USB" som då inte kollar appen ifall den är skadlig på något sätt när man använder ADB/ADT.
     
    Haider och bernard gillar detta.