PVT32A bara original fungerar

Discussion in 'Magic' started by ivarson, Sep 7, 2009.

1. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Flashade på 1952 och direkt efter det 1953 uppdateringen, telefonen hänger sig fortfarande, adb logcat som nu fungerar spottar ut följande innan den hänger sig:

edit: laddade istället upp en komplett logfil, från boot tom. hängning vid SIMkods-rutan.

Attached Files:

Last edited: Sep 8, 2009
  2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vlev inte så mycket klokare på den faktiskt, men den sista är facebook appen som ger en error sedan bara hänger allt sig.

Har du kört mobilen utan simkort (orkar inte göra det själv nu men kanske senare)? med ett annat sådant ?

det saknas lite lib filer som jag ska pumpa i senare men tror ej att det kan vara orsaken , v1954 ska ha de med sig vi får nog se. fortfarande tycker jag att du ska testa en hel nandroid backup från en annan lur med allt klart och se om den bootar ?!

3. ivarson

MINA ENHETER

Nej, informationen i slutet av loggfilen känns orelevant som du säger, den kommer alltid till olika punkter också. och ingen rad dyker upp samtidigt som telefonen hänger sig.
    Har man linux ska man väl nästan köra greppa rader som börjar på E/ som är errors, men satt inte i linux...
    Jag ska prova utan USIMkortet i som du säger.
    Överst i loggfilen står det :
    Code:
    E/flash_image(   54): error opening /system/recovery.img: No such file or directory
    När jag bootar min nandroidbackup så behövs inte denna img:
    Code:
    I/flash_image(   37): header is the same, not flashing recovery
    Men om detta behövdes antar jag att det skuille ligga med i den nya imgfilen

4. ivarson

MINA ENHETER

Din andra ROM: "TC NORDIC ROM baserad på 2.17.401.2"
    Går att boota upp och köra lite teethering, sen bootar den också om

5. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker att det är något fel på Hårdvaran , gör så att du kör in HTCs sensate uppdatering med perfect SPL*och det hela från windows direkt .
    sedan skickar du den in till support där du skriver i felanmälan att det startar om sig mm som det är (eller kommer att bli)*och att du har uppdaterat till sensate rom och återställt allt några gånger utan framgång då .

6. ivarson

MINA ENHETER

Jag tror detsamma, flashade precis min kusins PVT32A med diverse roms utan några som helst problem. För honom fungerade det fint med spl 1.33.00009 också.
    Det var en bra idé. ska kolla om den officiella uppdateringen funkar över huvud taget.

7. ivarson

MINA ENHETER

Suck, den officiella HTC Uppdateringen går inte att installera. Det verkar tillochmed vara den som tar död på adb-servern. När den har failat måste man köra adb kill-server på datorn för att komma åt telefonens adb-iface igen..
    Finns spl 1.33.00009 shipment nånstans måntro? så man vågar lämna in den