[Q] Entusiastisk nybörjare undrar!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Skvanorn, 5 aug 2011.

1. Skvanorn

Skvanorn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Första inlägget, woho! :D

Först min story...
    Efter att ha ledsnat på min (relativt) långsamma Desire så bestämde jag mig häromdagen äntligen för att roota och flasha in en ROM. Påpekas bör att jag är en nybörjare när det kommer till rootning, ROMs etc så jag var lite nervös för att "bricka" telefonen... Jag hittade DreamHawks excellenta guide och skred till verket och allt gick bra med rootningen! Däremot när jag skulle använda ClockworkMod Recovery för att flasha in en ROM så fungerade inte den, så jag tvingades unroota igen och flasha om med Amon_RA-recoveryn (jag hittade en tråd här på forumet där andra användare beskrev samma problem som jag haft med CWMR).
    Sedan dess har allt funkat prima. Jag valde att flasha in Oxygen v.2.1.6 och jag är grymt nöjd med den :)

Nu till mina funderingar...
    1) Jag kan ingenting om hboot, S-OFF, radio eller A2SD+ men jag är lite intresserad av att använda A2SD+ då det interna utrymmet är i minsta laget på Desiren. Hur bör/kan jag gå tillväga om jag vill få in A2SD+, helst utan att flasha om Oxygen?

2) Om jag skulle vilja byta ROM, säg till CM7, behöver jag då fundera något över hboot, S-OFF, radio eller A2SD+ eller är det bara att köra en Nandroid följt av total wipe i recovery (cache, data och Dalvik cache) och sen bara flasha in den nya ROM:en?

3) Mods verkar vara en kul grej, men jag hittar väldigt få när jag googlar. Det jag hittat är bl.a. en mod för att låsa upp skärmen med "menu"-knappen. Var kan man få tag på fler mods, och hur vet jag om de passar just min ROM?

Tack på förhand för alla svar,
    Skvanorn :D

2. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Det du behöver göra för att få a2sd att fungera är att skapa en ext-partition på ditt minneskort.