Guide: Racefox med Oneplus 5T

Diskussion i 'OnePlus 5T - Allmänt' startad av oplus123, 1 maj 2018.

  1. oplus123

    oplus123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2017
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    19
    Jag har haft problem att få träningsapparna Racefox Ski och Racefox Run att fungera på min telefon men äntligen hittat ett sätt som fungerar. Jag har testat att det fungerar i båda apparna men skriver guiden för Racefox Run.

    Apparna använder ett Bluetooth sensorbälte för att analysera rörelsemönstret när man åker skidor eller springer. Hittills har apparna oregelbundet tappat kontakt med sensorbältet och slutat spela in träningsrundan.

    Jag nyligen uppdaterat till OxygenOS 5.1.1, osäker om det har med lösningen att göra.

    Det första du ska göra är att gå till Inställningar/Batteri/Batterioptimering och klicka på Racefox Run. Välj "Optimera inte"

    Screenshot_20180501-201510.jpg

    Starta Racefox Run och välj vilket träningspass du vill köra. Starta träningspasset så det parar ihop sig med sensorbältet. Nu är det dags att låsa appen så den körs hela tiden.

    Tryck på navigations knappen längst till höger för att öppna listan med alla öppna appar.

    Skärmklipp.PNG

    Notera det öppna hänglåset

    Skärmklipp2.PNG

    Klicka på hänglåset så det blir låst.

    Skärmklipp3.PNG

    Nu kan du återgå till Racefox Run appen som kommer att fungera hela träningsrundan utan att tappa inspelningen.


    Lycka till med träningen!
     
    bernard gillar detta.