Råd: Youtube på stationär PC strular när jag skall länka

Diskussion i 'Off Topic' startad av Salvion, 9 jan 2019.

Taggar:
  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej

    Någon som kan hjälpa mig med vad "felet" är på
    Youtube i Chrome på PC Windows 10

    I alla år när jag är inloggad och ser en YT film som jag gillar så kopierar jag bara länken i adress raden på Chrome och klistrar in var jag nu vill dela den, länk i mejl, på min blogg eller ett forum och det har alltid fungerat till nu...

    När jag har en film som jag redan kollat på och som Chrome då minns var i videon jag var (eller om det är windows vet jag ej)
    Såg 10 sekunder in, då tar videon vid vid just 10 sekunder in även om jag kollade för 2 veckor sedan och det är ju jättebra har inget problem med detta!

    MEN när jag kommer på att filmen jag såg för 2 veckor sedan, letar fram den så är URL som jag kopierar 10 sekunder in i videon så den som får länken får spola tillbaka, vilket är en liten men ack så störande grej.
    Samma sak händer när jag lägger upp något på min blogg.
    Och detta har aldrig någonsin hänt förut för mig!

    Om jag istället väljer Dela knappen och kopierar länken funkar det som jag är van vid, videon startar från 0 sekunder.

    Jag vet att om man vill dela en film från en specifik tidstämpel så kan man göra det via dela knappen också detta är ju kanon.

    Igår gjorde jag en fullständigt formatering och ominstallation av Windows 10, problemet kvarstår.
    För 3 dagar sedan raderade jag en massa historik i Chrome, problemet kvarstår.

    Jag gissar att jag har klickat fel någonstans och hoppas ni kan säga var med lite tur! :innocent::)
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Dela en länk till en film där det du beskriver inträffar.
    Om länkar du skickar till andra personer ska börja från en viss tidpunkt in i filmen så måste tidsstämpeln finnas med i länken, dvs. en t-parameter.
    Har du skickat med t-parametern så är det givet att den kommer att starta från den tidpunkten.

    När jag gjorde en sökning i Youtube så fick jag upp några träffar på filmer jag börjat titta på och ibland har de då en t-parameter. Den parametern ändras inte medan jag tittar utan är statisk.

    Det är Youtube som håller koll på var du är i filmerna. Din dator eller Chrome har inget med det att göra.
     
    jnsson gillar detta.