Radera allt

Diskussion i 'Samsung' startad av Bodhisattva77, 30 nov 2012.

1. Bodhisattva77

Bodhisattva77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min arbetsgivare har gett mig i uppgift att skapa ett digitalt dokument för visning på en Samsung Galaxy Tab S2 10.1. Syftet är att samtliga medarbetare ska ha tillgång till denna (och 3st till om resultatet är gott) men inte kunna redigera något. Därför behöver jag endast Acrobat Reader och inget annat. Nu till min fråga. Hur raderar jag allt strunt som följde med. Jag vill bara ha operativsystemet samt Acrobat Reader. Har sökt en del på nätet men bara hamnat bland instruktioner om hur man "rootar". Är det så jag måste göra? Ska man verkligen behöva gå igenom sådana "komplicerade" processer för att få en factory default utan allt extramaterial?

Hoppas på svar

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    ja du måste antingen roota och sedan ladda ner en app som t.ex titanium backup som kan ta bort alla förinstallerade bloat-appar, eller lägga in en custom rom
    som är fri från dom!

3. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Eftersom ni köper en platta från en tillverkare så har i regel tillverkaren lagt till sitt eget till Android. Sedan beroende på om ni har köpt den från en mobilleverantör kan ytterligare saker finnas på den. Enda sättet att köpa en "ren" platta är att köpa en från Nexusserien. Men även då har plattan mer installerat än bara operativsystemet.

Men vad menar du egentligen med "vill bara ha operativsystemet samt Acrobat Reader"? Vill ni inte att de som använder plattan skall kunna göra någonting annat än att bara läsa det digitala dokumentet? Då räcker det inte med bara operativsystemet eftersom du där lär ha Play installerat vilket gör att alla kan hämta hem de appar de vill.

4. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454

MINA ENHETER

5. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Låter som en läsplatta :)

Sent thru time and space.