Ramos i9

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Spindrift, 12 jan 2014.

1. J_Norberg

J_Norberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gratis frakt (som de flesta kinasajter).
    15/1 Beställde på Merimobiles
    24/1 Registrerad hos Singpost (Markerad "Shipped Overseas")
    6/2 Registrerad i Sverige
    11/2 Fick brev i lådan ang. tull

nemla gillar detta.
  2. nemla

nemla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack igen för snabbt svar!

Ska kolla om jag hittar lite billigare nånstans annars blir det nog en beställning därifrån

3. Spindrift

Spindrift Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

$9 med DHL och fem dagar ungefär.

Skickat från min N6 via Tapatalk

4. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fan, nu blir jag alltför sugen. Blir en beställning under dagen. Jag fyller ju trots allt år om någon vecka!

5. J_Norberg

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ok, nu har jag lekt med denna platta i en vecka och måste instämma med alla andra att detta helt enkelt är en grym platta för priset! Den är faktiskt riktigt bra även fast man inte tittar på priset.. :)

Det den faller på jämfört med andra mer etablerade plattor är att den inte har GPS, dålig mick, riktigt urusel kamera, och lite dåligt förinstallerat stöd för vissa funktioner i en del google-appar. Tänker då bland annat på positionering via WiFi, synkning av google-kontakter och att man inte kommer åt riktigt alla appar man vill på play store. Alla dessa problem går dock bra att lösa själv om man rootar den. Jag fick hjälp med allt detta genom att läsa i forumet på slatedroid.

Håller med om att högtalarna är riktigt bra men känns lite fel placerade då de blir täckta av händerna när man håller i plattan som vanligt.

Skärmen är nog det bästa med den här! Helt grym! Definitivt jämförbar med andra premiumplattor.

Byggkvaliteten är jättebra jämfört med andra kinaplattor jag testat, men fortfarande tycker jag det är en liten bit kvar till "vanliga" plattor från ex. asus, samsung och sony. Den känns helt klart välbyggd med bra materialval men det är lixom den sista lilla touchen som saknas. Vissa kanter är lite vassa och ex onoff och volymknapp sitter rätt slappt.

Kommer inte på så mycket mer att säga om den men det är ett kanonköp enligt mig. Inte riktigt lika komplett vid första uppstart som plattor man köper i Sverige kanske, men efter någon timmes pill har man en jäkligt kompetent platta i handen. Grundprestandan man får från Intel SoC:et är inget annat än imponerande. Den hanterar de värsta spelen på Play Store bra och levererar fint flyt i gränssnittet.

6. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är ju lika på vissa överhypade frukt-plattor, ingen GPS även om du slantat upp 4400 kr för en modell med ynka 16GB minne. Då får du lägga till 1200 kr för att få en modell med GPS (fortfarande med ynka 16GB minne). o_O

7. J_Norberg

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo, men sånadär frukt-plattor tittar jag inte mycket åt i vilket fall som helst. Det ska va Android! Och det är väl därför vi hänger här.. :)

Jag har sedan tidigare en blåtands-gps från Garmin jag ropade in på tradera för 100kr som jag ska testa med plattan. Jag håller på rätt mycket med geocaching så det kanske kommer något tillfälle då man vill få GPS-signal in i plattan.. :) Ska ta å testa om det går få igång..

8. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514

MINA ENHETER

Någon som fått en 3g dongle att fungera med plattan? Jag har testat med huawei 3131 men utan resultat. Den känner av att den kopplats in men sen händer inget mer.

Skickat från min Ramosi9 via Tapatalk

9. Spindrift

Spindrift Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Testat med min Encore och inga problem med den där iaf. Hjälper ju inte dig men...

10. stevraex

stevraex Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Hur är den att läsa magasin på typ Ztory och Readly? Jag har en Nexus 7 2012 och en ipad 2 och där så blir det lite för pixligt. Inte sugen på att köpa en dyr premiumplatta för att kunna läsa dem bra.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

11. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514

MINA ENHETER

Readly funkar bra men ännu bättre med ipad air. Laddar sidor lite långsammare än ipad och saknar den snygga bladvändningen. Inga problem med bildkvaliten då ramos har en grym skärm.

Skickat från min Ramosi9 via Tapatalk

stevraex gillar detta.
  12. J_Norberg

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ett litet problem jag märkt av nu när jag använt den lite mer är att jag får grafikfel när jag kör tyngre spel lite längre tid. Lär väl bero på överhettning. Igår när jag körde lite Multiplayer Osmos fick jag grafikfel redan efter 15-20 min men har även märkt av problem när jag kört Real Racing 3 mer än en halvtimme i sträck. text försvinner och grafik "flimrar".

13. m1cke

m1cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    Fick hem denna plattan idag. Känns väldigt bra.
    Har problem med att den inte är kompatibel med en del appar i playstore. Jag får inte upp t.ex. Google +, Keep och Ica Handla.
    Går inte heller installera via webläsare.

Har testat Market helper och ändrat i build.prop men får inte till det. Någon gång kunde jag få upp apparna men när jag installerade fick jag upp, "delat bibliotek saknas"

Någon som har lust att kolla om de kan installera någon av apparna?