RAMOS W30 Quad Core Samsung Exynos 4412 10.1" 1GB Ram 1280X800 IPS Android 4.1

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Swedroidman, 2 okt 2012.

  1. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ska testa lite mer nu när barnen lagt sig, ska se om jag får igång youtube som det ska..

    Snabb uppstart, lite blödning i övre högra hörnet (märkbart vid uppstart)

    Detta caset köpte jag (Original)
    http://www.ramos-tablet.com/original-ramos-w30-10-1-inch-android-tablet-protective-case.html

    Väldigt bra byggd, och bra passform. Enda nackdelen är den lilla luckan. Bakstycket känns inte direkt som aluminium till skillnad från DMTECH, men jag får mer ljud ut ur denna. Ljudet är ok.

    Den är väldigt snabb på att ladda sidorna, scrollningen känns jättebra dock skulle jag vilja ha lite mindre smålagg vid scrollning där känns DMTECH bättre, och bilden är jätteskarp.

    Några förslag på spel som jag ska installera ?
     
    Last edited: 3 jan 2013
  2. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag installerade ett biljardspel, kommer inte ihåg vad det heter, min frus systerdotter satt och spelade detta i ca 30min, därefter fick min fru plattan, stängde bara ner skärmen, spelet var igång.

    Ca 40min senare skulle jag sätta igång plattan igen (hade ca 40% batteri när min fru stängde skärmen) men inget hände, tryckte flera gånger men ingen reaktion, satte i laddaren och lät den ligga där ca 50min, prövade starta men inget hände.

    Vad jag kan konstatera nu är att plattan är igång, volymknapparna fungerar (ljud hörs vid sänkning och höjning) har även försökt med reset, men inget hjälper, plattan startar upp men ingen bild, och jag ser att den får en ip-adress varje gång jag startar den.

    Läste lite om Galaxy S3 som verkar ha något liknande problem, de får ta ut batteriet och sätta tillbaka det igen, men det är uteslutet för min del, det finns inga skruvar...

    Någon som har ett par tricks jag kan testa ?
     
  3. proffen

    proffen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej tryck in en tandpetare i reset hålet, det har jag fått gjort 3 ggr på min ramos w30 då den har varit svart, då har den fungerat igen.
     
  4. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, tyvärr har jag testat detta flera gånger, skärmen verkar helt död. Kan det vara något med mjukvaran som ballat ur?

    Går det att uppdatera mjukvaran via usb ?
     
  5. proffen

    proffen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. proffen

    proffen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tryck på Power knappen samtidigt som du resettar.
     
  7. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack!

    Blir nog att vänta på svar från ramos-tablet och ramos (skickade mail till dom), google translate gör det hela läsligt men ganska oförståeligt :)
     
  8. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testade detta nu, men inget hände, fortfarande är skärmen helt död :(
     
  9. proffen

    proffen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tråkigt, hör av dig hur det går. Jag funderar på att köpa en sån platta och ett Bluetooth tangentbord, är det någon som vet om de som är till ipad funkar till android ? Det finns ganska många från kina, men de flesta är till ipad.
     
  10. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan plattan starta upp, men inte skärmen om det är dåligt med kräm i batteriet..?

    Jag får inte i gång den längre, dock kan det ibland höras ett "klickande" ljud om jag håller inne powerknappen + volym ner men det är också allt, och ibland ser jag på min HTC desire att plattan ansluter med Wi-Fi och sen försvinner den igen.

    Laddaren är helt kall, precis som plattan när jag försöker ladda den. Prövade dock laddaren med min frus DMTECH 9748 som har samma specs. Hennes platta laddar med min laddare och laddaren blir lite ljummen.

    Kan det vara något med batterisensorerna eller vad det heter?
     
  11. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag gick in på den sidan igen, eftersom jag kopplade in usb-kabel till datorn och min pc känner igen enheten som en "bärbar enhet" och jag kan komma åt det interna minneskortet..

    Vad jag tycker är konstigt är att när jag klickar högst upp i höger hörn så blir jag om dirigerad till http://dl.vmall.com/en_US/c0gg8an9wn

    Uppdateringen verkar ha kommit 4/1 och det var då jag fick problem, plattan fick jag levererad 3/1. Den skickades 31/12. Kan det varit någon automatisk uppdatering som ställt till det ?
     
  12. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om panelen är död kan jag ändå navigera på skrivbordet, för jag kan låsa upp den genom att svepa med fingret, och även klicka på ikonerna längst nere (ser dock inte vad jag gör) så nu har jag tagit massa skärmdumpar...

    Någon som vet?
     
  13. proffen

    proffen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du provat att ställa upp skärmstyrkan på den ? Det var så på en surfplatta jag läste om på nätet för ca 1 år sedan. Den var svart så det var en som hjälpte honom och fick tala om vart han skulle trycka. Då löste det sig.
     
  14. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nä, faktiskt inte, får testa när min fru inte använder sin, lite jobbigt om jag trycker fel, måste ta skärmdumpar ganska ofta.

    Lyckades starta contract killer 2, återkommer med besked...
     
  15. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det var lättare sagt än gjort, jag låter batteriet ta slut, så får jag se vad som händer

    Om det nu är en inställning bör jag väl se splashbilden i början när plattan bootar upp?
     
  16. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Batteriet är slut, satte i laddaren och startade, hörde endast ljudet när plattan startades (ska vara tillsammans med ramos-loggan), sista utvägen är att ladda plattan och köra upgraderingen.

    Inget svar från ramos-tablet än, jag har även skickat mail till paypal, så vi får se.
     
  17. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det verkar vara MYCKET problem med mjukvaran som finns ute nu, och problemet kan ha uppstått vid en uppdatering (måste ha skett automatiskt).

    Finns väldigt mycket information om plattan på www.ramosfans.com (kinesiska så för oss som inte kan läsa kinesiska översätt sidan)

    Finns det någon här som kan beskriva vilken knapp jag ska trycka på när jag ska uppgradera, och gärna tidsintervall..?
     
  18. poengstr

    poengstr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej Gymir,
    Jag verkar ha exakt samma problem som du. ,Fick hem min ramos w30 för ca 10 dagar sen.
    Uppgraderade till senaste programvaran och allt fungerade perfekt.. använde den några dagar, sen en dag var den helt död, händer inget när man stoppar i laddaren eller försöker köra reset. Ja trodde de va tillverkningsfel att skärmen dött(fabrikationsfel) men andra här verkar tro på mjukvarufel? Någon som har tips?
     
  19. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Pröva om du kan starta plattan, hörs det ett ljud så startar plattan upp.

    Pröva trycka power + volym ner då tar du ett snapshot på skrivbordet, koppla den sedan till datorn och se om din PC kan identifiera den. Bilderna lägger sig i pictures->screenshots
     
  20. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fyfan låter inte säkert att köpa plattan just nu... hoppas ni kan lösa det själva utan att skicka tillbaka.