RAMOS W30 Quad Core Samsung Exynos 4412 10.1" 1GB Ram 1280X800 IPS Android 4.1

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Swedroidman, 2 okt 2012.

  1. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Finns det inga program att ladda ner som loggar allt du gör, eller några inbyggda loggar?
     
  2. poengstr

    poengstr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Gymir - Mycket möjligt att det finns såna program, men vem ska ja skicka loggen till? Verkar inte finnas någon som vill/kan hjälpa och ramos svarar inte på mail har jag märkt...
     
  3. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kolla med XDA-Developers eller slatedroid..

    Varför inte posta dom här, själv kan jag inget, men jag kan googla, så kanske vi kan hitta något :D

    Jag har fått svar två gånger från ramos, skicka till [email protected] där har jga fått svar, inget svar från den andra adressen jag skickade till.
     
  4. poengstr

    poengstr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag öppnade plattan igen och bort lite "tejpbitar" som satt på kontakterna och chipet till skärmen... har kört men plattan och använt den aktivt sen igår kväll.. inget frysning ännu(förr frös den efter max en timmes användning). Hoppas det håller i sig och att ja löst problemet :)
    Funkar din fint efter att du micklade med kontakten?
     
  5. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skönt att det löste sig :)

    Ja, utan problem, dock har jag märkt lite tearing emellanåt när jag spelar.

    Hoppas att det går att trimma grafikdelen, så som de gjort i onda 972 (500MHz). Har du stött på något spel som laggar?
     
  6. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag lyckades regga mig nu, jag älskar google översättningarna :D

    "Hem för blåttjäklar" lol
     
  7. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    såg att W30HD med frakt och fodral+penna+läderkeyboard "bara" gick på 305$ på aliexpress nu. Hade egentligen funderingar på DMTECH's 9.7 tablet, men denna verkar ofantligt mycket rappare om de bara får ordning på allt strul. Synd på avsaknad av HDMI och GPS bara :/
     
  8. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min + läderväska + frakt gick på 335$ på ramos-tablet (28/12, fick den levererad av DLH 3/1)

    Min fru har DMTECH 9.7 och hon är helnöjd, synd att den har lite minne.

    Ramos är helläcker, och väger mindre. Kanske går att få MHL på denna (bild via usb) Jag ångrar inte mitt köp, dock lite småsugen på Onda V972.
     
  9. sektledaren

    sektledaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Lite sugen på ny leksak. Någon som jämfört denna mot en note 10.1 eller ipad 2?
     
  10. poengstr

    poengstr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag va också sugen på onda v972, men tydligen är deras os ännu mer laggigt än ramos så jag skippade det...
    Ett tips till alla er som tycker att det är för mkt lagg i os/launcher(bläddring bland hemskärmar osv) är att installera Jelly bean launcher från market. Skillnaden blev enorm på min platta.
     
  11. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är en W30HD på väg hem, få se vad man tycker om den :)
     
  12. poengstr

    poengstr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Den är riktigt nice, men stock launcher/firmware är grymt laggigt så släng in holo launcher hd jelly bean" så blir det en riktigt skön platta(som den borde vara redan från fabrik egentligen).
     
  13. master_x123

    master_x123 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är lite sugen på att köpa en, men har förstått att vissa av er har haft mycket problem med den. Stämmer det?
     
  14. poengstr

    poengstr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    W30hd har jag inte haft några problem med(förutom lagget som löste sig me holo launcher hd).
    W30 hade jag problem med att den låste sig och gick inte att reboota/resetta, fick vänta till batteriet dött innan ja kunde starta den igen... Jag öppnade plattan och tog bort / flyttade på deras tejpbitar vid kablage/kretskort och efter det har jag inte haft några problem.
    Gymir hade problem med att skärmen slocknade på w30, de va bara kontakten som inte va ditsatt ordentligt och han löste det genom att öppna plattan och trycka dit kontakten.

    Tror att w30hd har mindre barnsjukdomar än w30, men generellt så tycker jag att ramos håller bra kvalité(även om jag och gymir haft lite otur).
     
  15. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter mycket googlande och så lutade för mig med en Ramos just pga av att den inte har några "stora" fel som många "kina plattor" har, bara dom kommer med 4.1 så kommer även dom mjukvarubuggarna som finns mesttroligen att också försvinna.

    W30 har väll fått 4.1 ?

    Jag själv är ute efter att ersätta min Ipad 2, bara jag hittar alla program m.m. till denna så blir jag nöjd.
     
  16. Seppukusaint

    Seppukusaint Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är med ruggit sugen.. Vart beställde du ifrån?
     
  17. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har en W30HD och som poengstr skrev hade jag problem med att kontakten till panelen inte satt riktigt fast.

    Plattan är riktigt bra, dock fick jag ett oväntat problem igår..

    Jag satt vid min dator och surfade in på google play där jag installerade en del spel till plattan, när jag skulle lägga mig tittade jag om det fanns batteri (wi-fi är avstängt under viloläge, en bug tror jag), det fanns gott om batteri, när jag 10min senare i sängen tryckte på powerknappen hände inget, prövade även med laddaren, men ingen respons. Efter ett par försök tryckte jag på reset och sedan startade plattan, och har fungerat sedan dess.

    Mjukvaran behöver helt klart fixas, men överlag har jag inga som helst problem, endast två spel som jag inte fått igång.

    GTR Racing
    Six-Guns

    Efter att jag öppnat plattan två gånger så har luckan (borde inte varit där överhuvudtaget) blivit lite "slapp" den sitter som den ska men om jag trycker lite så knakar det på den sidan.

    Öppnar ni plattan för att sätta fast kontakten till panelen se till att högtalaren är på plats annars får ni en hel del blödningar och "ringar" när ni trycker på skärmen.
     
  18. Dansken

    Dansken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hade funderingar på ytterligare en platta i hemmet och tänkte gå på någon billigare 10"are men frågan är om det är lönt, verkar vara en hel del kludd med dessa plattor.

    Kan inte fatta att de kan vara så buggiga, är det udda CPU/GPU som används?

    Att byggkvaliten kan vara si och så, det köper jag, men hårdvaran i sig ska fungera tipp topp.
     
  19. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Jo, det är slående hur många av de kinesiska plattorna har någon form av problem, både hårdvarumässiga och på mjukvarusidan. Många kostar ju trots allt en tredjedel av vad en ny ipad kostar så jag har viss förståelse för diverse kvalitetsproblem. Efter att ha sett denna dokumentär så har jag än mer förstelse för detta. Arbetsförhållandena i många kinesiska fabriker är usla och folk jobbar toklånga pass och misstag görs antagligen?
     
  20. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Köper man en kinaplatta stannar man ju knappast kvar på orginalfirmwaren som ofta är under all kritik...