Problem: Random Reboot

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nalle puh, 22 sept 2011.

1. mr wizz

mr wizz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat även detta, uan resultat.
    Kan säga så här av egen erfarenhet, glöm att det är Sd korts relaterat.
    Har även testat 3 olika sim kort, har nu samsungs egna 32 gb class 10.
    Tjejen har mitt "gamla" 32Gb class 10.. Det roliga är att hon ej har dessa problem, samt att hon har fler spel mm installerade.
    SAmt att vi båda har alla apps på telefonen ej på Sd kortet.
    Min telefon åkte in en andra gång nu.. Kan tilläggas att jag hade en 15 sidor med errors från logcat.
    Min gissning är att det är en dålig batch på kretskorten iom att de flesta inte ar dessa problem, så det är bara beskriva dessa problem och lämna in telefonen.
    Ett hårdvarufel relaterat problem kommer ej att fixa till sig, så vänta inte för länge med era trasiga lurar.

2. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Det har hänt mig två gånger och båda gångerna när jag gåt in i Samsungs eget program Uppgifthantering och frigjort minnet. Efter några minuter startar telefonen om. Ni kan prova för att se om det händer till er också. Telefonen blir helt galet. Får ingen tillgång till mobila internet. Måste starta om telefonen manuellt en gång till för att sedan fungera bra igen. Sedan får jag inga omstarter alls. Ni kan även prova detta för att se om det hjälper för att bli av med omstarterna.

Glöm ej att tacka ifall det hjälper

3. Monterat

Monterat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Samma problem hos mig. Det började med att jag satte i Samsungs 32Gb klass10 kort och flyttade en massa appar till SD kortet. Då började den starta om sporadiskt.

Jag formaterade om SD-kortet och gjorde en Factory Reset i förrgår och installerade om de flesta apparna i telefon, inga till SD-kortet. Hela dan i går funkade den utan omstart, men nu när jag trodde jag var "home free" så rebootade den mitt i ett samtal.:mad:

Har 2.3.5 original och Samsungs extended battery 2000 mAh

Last edited: 21 okt 2011
  4. Monterat

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Börjar också tro det är SD relaterat. Kan inte läsa SD-kortet i min stationära som tar alla andra kort, men det funkar ibland (kan få ta ut och sätta in igen för att det skall registreras) i den bärbara och även min i Nikon D90 funkade kortet.

Vill inte vara utan SD och man tycker ju Samsung original skall funka. Eftersom det är det billigaste 32 Gb Class 10 som finns så har de troligtvis "cut some corners".

Skall prova nån dag utan SD-kortet

5. Droid76

Droid76 Guest

Jag har inga appar på mitt samsung 32gb class 10. Bara musiken. Min startade om en gång. Jag flyttade över apparna till telefonminnen och nu är den stabil?

Ni som har problem. Testa att lägga över alla appa till telefonen? Kan det vara en bugg i mjukvara som gör att det blir problem att köra program från sd?

6. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har haft random reboots ända sen 2.3.4 (sällan) och även med nu 2.3.5 (1 omstart /dag). Jag har kört telefonen både med mitt Nokia 8GB SD kort och med mitt nya samsung 32GB C10 minne som jag köpte på webbhallen. Skulle bägge minnena vara kassa då? Jag är tveksam.

Undra om de som kör en egen rom har problem med detta. För de tycks ju bara va vi med stock rom som får dessa problem. Mina omstart sker helt random och utan förvarning.

7. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Bekräftat att det inte är glappkontakt på batteriet. SD-kortet är urdraget nu för att se om det blir några fler random reboots.

8. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Har även jag problem med random restarts, väldigt irriterande. Vi pratar om kanske en av världens vassaste telefoner.

Min startar om sig 2-3 ggr i veckan. Kör med 2.3.5 och upplevde samma med 2.3.3. Använder samsung original.

Idag startade telefonen om sig när jag avslutade program i aktivitetshanteraren.

Tycker det inte är ok att ha en telefon som ibland startat om sig under natten (den väntar då på pin koden), väckarklockan kommer ju då inte fungera.

Vet inte om det är värt veckorna det tar för eventuelle service. Kommer de att hitta något fel?

/Mange

9. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag har aldrig råkat ut för någon omstart. Jag har hellre inga appar på externt minneskort. Kan det vara då enkelt? Iigloo kanske återkommer efter lite testtid.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. Monterat

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu har det gått ett dygn utan SD och ingen random reboot.

Ger det ett dygn till innan jag skickar tillbaka SD-kortet.

Jag hade endast musik på SD-kortet efter formatering och factory reset. Fick ändå random reboots.

11. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    nån mer som orkat prova utan sdkort för att se om de blir någon skillnad? Gärna längre än 1 dag då.. man bör nog prova iaf i en vecka för att vara säker.

12. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har oxå haft problem med omstarter men idag har den stängt av sig två gånger utan att starta automatiskt, testade nu att trycka batteriet nedåt och då stängde den av sig,
    stoppade in en liten pappersbit under batteriet och skall se om det funkar mot avstängningarna och kanske även mot omstarterna

13. Monterat

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu snart 3 dygn utan reboot, så i mitt fall är det nog SD relaterat. Skall stoppa i SD kortet igen och se vad som händer.

14. sebbe1891

sebbe1891 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har inte haft några omstarter sedan de två jag hade dagarna efter jag stoppade in SD kortet, dvs ca 1 vecka sedan. Jag har dock inte tagit ut SD krotet utan tänkte att jag plockar ut det vid nästa omstart för att se om det blir bättre, en omstart vilket i sin tur dock har uteblivit. Ska tillägga att jag endast har ett par avsnitt av en serie på SD kortet, vilka jag inte har tittat på sedan senaste omstarten. Ska pröva titta på ett avsnitt ikväll och se hur det artar sig.

15. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Plockade ur mitt SD kort igårkväll. Jag fick en rad omstarter igårkväll så jag lackade lite där. Har inte haft några omstarter sen jag plockade ur sdkortet. De är dock för tidigt för att säga något om detta men en tanke som slog mig. Om det nu är SD kortet som är problemet i mitt fall.. Då kanske jag har en teori om vad som är lurt om dock jävlig långsökt. När jag köpte mitt minne så formaterade jag det i min Blade. Då gav den cirka 29,5GB minne formaterat. När jag sedan stoppade i den i min SGS2 så visade den 29,5GB också.. fast för vara säker så formaterade jag om minnet en gång till och då visade den 29,2GB vilket jag tyckte va rätt skumt. Men inget jag tänkte så mycket mer på då.

Men nu i efterhand.. om telefonen nu är stabil i flera dagar utan omstart så ska jag nog prova formatera mitt SD kort i min Blade igen och sedan stoppa i de igen och se om de gör någon skillnad.

Jag vet, långsökt som fan.. men jag har inte så mycket konkret att gå på här. :)

16. darkshippo

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Kan säga att det är SDkortet som är boven i dramat. Det är ett skämt att en Samsung-mobil inte är kompatibel med ett SD-kort från Samsung. Min slutade starta om när jag drog ut sdkortet. Jag som kendobendo äger också en Blade. Dock verkar minneskortet var något korrupt.

17. darkshippo

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Uppdatering. Jag stoppade in sdkortet och telefonen startade om. Tänker reklamera kortet på webhallen. Galet att ett samsung sdkort inte fungerar med en samsungtelefon.

18. mr wizz

mr wizz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas det är kortet för dig.
    Som jag skrev innan så har jag provat 3 olika.
    Tjejen sitter nu på mitt gamla 32gb class 10 kort som jag hade innan, med det fick jag omstarter efter 3 dagar.
    Men hon har inga problem alls med omstarter (dock har hon en vit jag svart s2).
    Har själv ett samsung 32 gb class 10, med det har den klarat mest 5 dagar sen kom omstarten.
    Får se när mobilen kommer tillbaka ifrån verkstaden nu (andra gången).
    Tror mest att det är nått fel på en serie kretskort som gör att dessa har någon typ av minnes läckage (kan ju iaf förklara att min klarar 3-5 dagar innan reboot).
    Vi får se.:cry:

19. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ni som har problem med omstarter, har ni testat att formatera minneskortet i telefonen? Har ni gjort en fabriksåterställning? När jag fick min SGSII så började jag med att uppdatera till 2.3.5, sen fabriksåterställda jag och därefter formaterade jag minneskortet i telefonen. Har inte haft minsta problem, allt har fungerat till 100%!

Sent from my SGSII using Tapatalk

20. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har tagit ut mitt SD kort. Min telefon startade om 1gång+ per dag förut. Har nu nästan 90h uptime. Så prova plocka ur SD kortet. Möjligt att formatering löser problemet iofs. Jag har detta kvar på min lista att prova.