Problem: Random Reboot

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nalle puh, 22 sept 2011.

1. mr wizz

mr wizz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp, fabriksåterstälning är det första man gör..
    Även formaterat sd korten jag provat med.
    Tror fortfarande inte detta har med Sd kort att göra (i mitt fall iaf) iom att ett av mina gamla kort sitter i tjejens lur utan problem.
    Min funkade jätte bra inget lagg, bra batteritid mm, men emellan 3-5 dagar kommer en random omstart. känns som nått "läcker" minne i telefonen.
    Hoppas jag får tillbaka den nästa vecka, håller iaf tummarna.

2. ulfg

ulfg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min bootade precis om igen. Har tröttnat nu och även jag plockat ur nya 32gb kortet ska låta den köra ett tag utan kort och se hur den beter sig (mitt kort var formatterat i telefonen) :(

3. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358

MINA ENHETER

Inte haft en enda reboot sen 2.3.5 och jag plockade bort SD kortet (Sandisk ultra)

4. Danomax

Danomax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag formaterade sd-kortet inne i telefonen med telefonens formaterare.
    Efter det så slutade omstarterna.

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

En snabb fråga till er alla, är det någon här som INTE har ett SD-kort och HAR omstarter?

6. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Tog ur sd kortet i förrgår. Tyvärr fick jag en reboot alldeles nyss. Så två dagar klarade jag mig. Hjälper det att skicka in för reparation?

7. Maol

Maol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som vet om Samsung har någon fix på gång för att lösa problemet? Fick dessa problem när jag uppgradera till 2.3.4. Nya versionen har inte hjälpt på något sätt.

8. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Någon som lämnat in telefonen och fått problemet löst? Skulle vara intressant o veta om omstarterna är ett mjuk/hårdvaruproblem.

Mange

9. Milkddr

Milkddr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft omstarter ett par gånger och då utan något SD-kort.
    Jag hade mobilen låst i fickan och när jag tog upp den märkte jag att jag var tvungen att skriva in PIN-koden. Och då hade jag bara 1 försök på mig. Tänkte att jag kanske hade råkat komma åt något när mobilen låg i fickan.

Igår låg mobilen fulladdad bredvid mig när jag gick och la mig (den här gången med Samsungs egna 32GB SD-kort i). När jag vaknade märkte jag igen att mobilen hade startats om. Men denna gången hade den på något sätt slagit in fel PIN-kod flera gånger av sig själv, och tagit sig fram ändå till där man skriver PUK-koden.

Ingen aning vad det kan bero på, jag har haft omstart med 2.3.4 utan SD-kort och med det medföljande orginalbatteriet. Jag har även haft det med 2.3.5 med SD-kort samt med det nya 2000mAh-batteriet från Samsung.

10. ulfg

ulfg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte haft en enda reboot sedan jag plockade ur sd-kortet i fredags.

11. IronG

IronG Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är ny här men jag kan upplysa er om att problemet med random reboot i 2.3.5 är relaterat till WiFi. WiFi på = reboot, WiFi av = no reboot.
    Detta är testat med DIR-655 HW: A4 FW: 1.35B02 och Cisco e4200 HW: 1.0 FW: 1.0.03

12. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Varför får så många reboot med wifi avslaget då?

13. IronG

IronG Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan inte svara på det, enbart konstatera fakta. Min bootade om 2-5 ggr per dygn med WiFi på. Jag bytte router men problemen fortsatte. Stängde av WiFi och så försvann problemet. Satte på det igen och problemet var tillbaka.

OBS, det hjälpte inte att bara ta bort nätet från listan den bootade om ändå. jag var tvungen att stänga av WiFi helt.

14. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Mitt har enbart med SD-kortet att göra. Så nu undrar jag ifall ni har något SDkort att rekommendera. Ett 2GB transcend räcker inte.

15. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Ny reboot idag igen, återigen gick det två dagar sen sist. Har inget sd kort i. Detta är ju sjukt irriterande, och framförallt riktigt dåligt av en så dyr telefon.

Kör 2.3.5, men hade även reboots med 2.3.3. Är det någon som varit i kontakt med samsung om vad de säger om detta?

Är det värt att skicka in den på service? Lite surt eftersom jag monterat zagg:s displayskydd och det lär ju inte ersättas.

Men detta måste väl ändå vara någon bugg i mjukvara eller?

/Mange

16. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nog inte uteslutet att det är hårdvaran. Helt klart ingen man ska acceptera på en produkt som kostar nära 5000 kr. Tycker du ska skicka in den.

Problemet är att folk drar sig för att skicka in sina produkter på service p g a allmänt dåliga erfarenheter (lång tid, kommer tillbaka med samma fel, kommer tillbaka med ålderstigen programvara som gör att telefonen inte går att uppdatera genom kies). Det i sig är riktigt sjukt och galet.

17. Theo

Theo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också problem med random reboots.

Både jag och min sambo har sgs2, inköpta samtidigt, båda har ungefär samma apps, båda har senaste uppdateringar på apps, båda kör 2.3.5, båda är wifi-uppkopplade mot min dlink 655 router när vi är hemma. Men, bara jag har ett Lexar microSDHC kort i mobilen och bara jag har problem med random reboots.

Låter onekligen som det har med mitt Lexar sdhc-kort att göra, men det konstiga är att den rebootar enbart när jag är hemma med wifi igång. Aldrig hänt medans den är uppkopplad via wifi på mitt jobb.

Jag har testat ta bort app efter app men inget har hjälpt, testat formatera sdkort i mobilen, testat factory reset men även det utan resultat. Värt att tillägga är att mitt sdkort ligger tomt, oanvänt i mobilen.

Det jag ska testa nu efter att ha läst denna tråd är att se om den slutar starta om, om jag inaktiverar wifi helt och enbart kör på mobila internet. Funkar inte det heller blir nästa steg att ta ut sdhc-kortet och se om det hjälper. Kommer hålla er uppdaterade :)

18. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Mailade Samsung idag om det är någon ide att lämna in den för lagning eller om det är något som kommer komma i en uppdatering.

Har någon av er gjort detta och fått svar?

19. mr wizz

mr wizz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick detta svar från samsung:
    "Det problem du har kräver en mer noggran felsökning än vad vi kan göra
    per mail, vänligen ring in till oss så kan vi hjälpa dig med en
    ordentlig felsökning och en lösning på ditt problem."

Ringde och fick prata med en tjej som inte viste ett något om problemen, vill då prata med någon tekniskt kunnig person, "-det finns ingen här just nu"
    fick jag till svars.. Vilket skämt deras support verkar vara.

20. Theo

Theo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller förvisso med dig om supporten men samtidigt är det inget unikt med just samsung. Menar ingen här inne verkar veta exakt vad som är fel, antagligen inte du heller, mer än att den startar om sig ibland. Det kanske kan vara det ena eller det andra, men ingen vet.

Det vi kan göra är att få så många som möjligt med problemen, aktiva i denna tråd och sen hoppas att swedroid eller annan organisation/forum/media uppmärksammar och framför klagomålen alt. skriver en petition för att kräva ett officiellt uttalande från samsung.

Men först behövs mer kött på benen. Är det en mjukvarobugg behöver samsung veta mer än "den startar om sig"... tyvärr