Problem: Random Reboot

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nalle puh, 22 sept 2011.

1. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Riktigt surt att man cashat upp för ett 32GB Samsung-kort och så kan man inte använda det. Visst, 16GB räcker långt för min del, men jag hade gärna haft mina 19GB FLAC på minneskortet. Nu får man nöja sig med sunkig MP3. Slayer förtjänar bättre än så!

2. mr wizz

mr wizz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har min telefon varit utan sd kort i sju dagar.
    Ingen sporadisk omstart har kommit.
    Min lur fungerar ej med något minns kort.
    Samsung har ej heller svarar på mitt inlägg på fairshopping.
    Deras support är i lika dålig klass som lgs.

3. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Min lur har inte haft några omstarter heller sen jag tog ut minneskortet. Verkar faktiskt som om SD-kortet är boven, eller rättare sagt SD-kortet i samband med v2.3.5. Hade ju varit kul om det gick att fixa med en v2.4.6, men det lär knappast hända när v4.0 står runt hörnet. Det är som sagt bara att hoppas att de löst det till ICS.

Last edited: 10 nov 2011
  4. mr wizz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var för snabb med att verkligen konstatera att det är Sd-kortet.
    Kon in på jobbet, tog upp luren och då var pinkoden upp, dvs den har startat om sig..:mad:
    Men den höll iaf 7 dagar :9
    Mitt ärende har gått upp till samsungs huvudkontor ifrån supporten så hoppas jag får svar från dom.

5. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Skickade ett mail till Samsung och krävde ett svar som faktiskt säger om de känner till det och vet vad det beror på. Hänvisade till mig gamla mail.
    Fick ett svar som inte säger ett skit!

"Vi har vidarebefordrat ärendet till berörd avdelning" = Vi har inte en blekfek jävla aning om vad det beror på så låt oss vara. Alternativt, Vi vet vad det beror på och har ingen lösning så vi undviker det och hoppas att folk glömmer det eller accepterar det som en egenskap.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

6. mr wizz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    För min del så gjorde det ingen skillnad med eller utan minneskort. Tröttnade i förrgår och testade att återställa telefonen, har inte haft någon omstart ännu. Hoppas att det håller sig. Jag har aldrig gjort återställning i samband med de uppdateringar som kommit utan bara installerat. Kanske har med d att göra? Hur har ni gjort?

8. mr wizz

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gör alltid en återställning efter en uppdatering.
    Är inne på det jag trodde ifrån början, dvs att vissa kretskort (en viss serie eller nåt) har trasiga/defekta minnen eller någon annan komponent.
    Att det kommer efter flera dagar för mig och för andra flera ggr per dag kan ju vara slumpen.

9. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Efter varje omstart så brukar jag stänga av mobilen. Sedan låter jag den vila någon minut innan jag startar upp den igen. Inbillar mig att den håller längre mellan omstarterna då :) För mig går det flera veckor mellan omstarterna. Ska nog börja föra statistik på hur ofta det händer :P

Min mobil har bara startat om när jag har använt den. Oftast vid surf. Vid ett tillfälle så startade den om sig tre gånger på rad. Efter jag kommit in så startade jag webbläsaren har jag för mig och så startade den om. Men vid detta tillfälle så stängde jag inte av den emellan omstarterna.

Jag har uppdaterat med Kies två gånger men har aldrig kört någon återställning.

Man kanske skulle ha mobilen avstängd någon minut varje dag. Batteriet behöver ju också få sig lite sömn :D

10. orjet

orjet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    Samma problem på xperia x10 mini

Jag bytte ut min se x10 mini med 2.3.5 (cyanogen 7.1) efter att den startat om flera gånger per dag. Gärna mitt i ett samtal och flera gånger på raken. Hade då ett 16GB kort i telefonen. För 2 veckor sen pajade min sgs2 och skickades in på garantireparation. Under denna tid har jag använt minin med ett 2GB minneskort och den har inte startat om en enda gång! Det kanske är fler fabrikat som lider av samma omstartsproblematik med stora minneskort?

11. NewfarM

NewfarM Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Har haft omstarter till och från på min telefon, ibland upp till 3ggr per dag. För 2 veckor sen gjorde jag en fabriksåterställning. Har inte haft ett bekymmer sen dess, hoppas det håller i sig :)

12. ulfg

ulfg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte haft en enda omstart sedan jag plockade ur 32 gb samsung kortet.. efter 2 veckro (har jag för mig ungefär) stoppade jag i minneskortet igen. 3 dagar tog det sedan reboot.

Nu åker det ur tills nästa os-version kommer :(

13. ClaesBas

ClaesBas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har däremot klarat mig utan omstarter nu på sistone och min teori är att det är vissa program som är buggiga! Mina problem försvann när jag avinstallarade en del program och har inte haft några omstarter sedan dess. Körde tidigare med Kingston 16G class10 och numera med Samsung 32G class10 kort (tror inte minneskorten är inblandade, kanske folk haft vissa program på SD-korten och när de tagit ur korten har de inte hängt telefonerna). Ett av programmen jag avinstallerade är "Samsung Mobile Security", någon som har det och omstartsproblemen kanske kan prova avinstallera det...

14. Monterat

Monterat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

I min telefon är då Samsung 32 Gb kortet boven. Bytte telefon med dottern då GPS'en sög i min.

Hon har ett gammalt 8 Gb i sin (min gamla) och har inte haft någon omstart.

I min nya (dotterns) är det exakt samma som tidigare, med Samsung kortet rebootar den minst 2 ggr/dag.

Jag har det ändå i, för jag hittade inget sätt att installera och köra Navigon utan SD kort.

Sent from my GT-I9100

15. ClaesBas

ClaesBas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Monterat:

1. Har du jämfört vilka appar ni har?

2. Hur länge testade du utan SD-kort?

3. Hade du några av dina appar på SD-kortet?

4. Har/hade du "Samsung Mobile Security" installerat?

5. När du och din dotter bytte telefoner, installerade ni om allt efter återställning eller hur gjorde ni?

Bara nyfiken, för jag förstod inte vad du dragit dina slutsatser ifrån.

Monterat gillar detta.
  16. sebbe1891

sebbe1891 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har inte haft någon omstart sedan jag tog ut mitt micro SD kort för runt 2-3 veckor sedan. Hade inte heller en enda innan jag stoppade in SD kortet från första början. Lite tråkigt att det ska behöva vara så..

17. Monterat

Monterat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

ClaesBas:

1. Har du jämfört vilka appar ni har?
    Väldigt olika. Men jag körde den nya (dotterns gamla) utan att återställa annat än appar vi båda har typ, TC

2. Hur länge testade du utan SD-kort?
    Har kört utan i omgångar på 3-7 dagar utan reboot.

3. Hade du några av dina appar på SD-kortet?
    Hade det från början. Men inte sen jag började misstänka SD. Den beter sig likadant om SD kortet är tomt. Just nu har jag Navigon på SD för jag hittar inget annat sätt att installera det på telefon, så reboot är en smäll jag får ta 1-2 ggr/dag.

4. Har/hade du "Samsung Mobile Security" installerat?
    Nej

5. När du och din dotter bytte telefoner, installerade ni om allt efter återställning eller hur gjorde ni?
    Hennes (min gamla) återställde jag. Min (hennes gamla) är ett "work in progress", men den rebootade med minimalt med appar installerat efter återställningen då SD (med endast mp3) satt i.

Bara nyfiken, för jag förstod inte vad du dragit dina slutsatser ifrån.
    Med Samsung SD 32 GB Class 10 rebootar telefonen sporadiskt, vad förstår du inte?

JonteeH gillar detta.
  18. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Och sd kortet var formaterat i telefonen?

19. sebbe1891

sebbe1891 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Satte bara in det i telefonen och körde på..

20. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV

där kan du ha problemet. På min kamera måste man alltid formatera i just den när man har haft minneskortet i nån annan eftersom filerna kan bli korrupta. Troligen nått sånt knas med era minneskort. Testade ett minneskort i min mobil utan å formatera och jag har haft nåra reboots då. Men jag har nu testat med formaterat i telefonen och jag har inte fått nån reboot nu.