Random Reboots

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av HughHoffner, 16 nov 2019.

  1. HughHoffner

    HughHoffner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har under en längre tid haft problem med att min telefon startat om sig själv. Dom senaste 4 veckorna har detta eskalerat. Det är appar som krashar, skärm som får tillfälliga fykantiga störningar och en rad på ca 4mm kan se ut som myrornas krig. Jag har till och med fångat dessa fyrkanter på en skärmbild. Vilket rimligtvis inte borde inträffa vid en trasig lcd-skärm.

    Det är heller inga vanliga appar som krashar. Jag har haft krashar på miniräknaren, klockan, hemskärmen, låsskärmen och till och med en krash på samsungs program för att initiera en ny användare efter en fabriksåterställning.

    Så jag är nu uppe i 3 fabriksåterställningar och vid den senaste så krashade den innan jag ens han välja språk. Det känns väldigt orimligt att jag är ensam om detta problem, då jag inte använt mig av några specialla appar eller ovanlig användning av mobilen. Mobilen är även fri från sprickor och aldrig utsatts för vatten.

    Det som är mest konstigt är att den under 75% av dagen fungerar felfritt, för att senare hamna i en krashperiod på 1 till 2 timmar och sen agera fullt normalt igen.

    Kommer skicka in den till Netonnet på måndag och se om jag kommer få någon förklaring på detta. Har även varit i kontakt med Samsung och det enda svaret jag fått är att jag ska lämna in den.
     
  2. oreoz

    oreoz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21FE
    Jag har random reboots och även högtalare som agerar väldigt lustigt ibland vid aviseringar. Kan köra högsta volym fast den är inställd på nästan lägsta vilket gör att det låter som att högtalaren är sprucken.
    Har inte orkat ta tag att skicka in den dock.
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 980
    Mottagna gillanden:
    8 447
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Låter helt klart som något hw-fel. Skicka in ;-)
     
    Gurkburk92 och Kristy gillar detta.
  4. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    883
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Har även hänt mig. Men nog för man ska helst göra en omstart engång eller flera gånger i veckan för att tömma ur telefonens minne mm