Rapportera buggar du upplever med DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av Mozze, 4 nov 2010.

1. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Och för att klargöra är detta bara en tempfix (usb debugging) tills dom pushar ut en uppdatering som ska fixa problem. HTC is aware of zie problem.

2. gurgle

gurgle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon mer som har problem med touchen? Har haft telefonen i ca tre dagar och det har hänt en 4-5 ggr att touchen slutar att fungera när telefonen står på hemskärmen (den me klockan). Det går inte att klicka på mina genvägar som jag lagt på skärmen under klockan.. Utan jag måste byta skärm till höger eller vänster och när jag sedan kommer tillbaka till hemskärmen funkar allt som det ska.. lite oroväckande

3. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Har hänt mig några gånger också :s

Sent from my Desire HD using Tapatalk

4. Tobsod

Tobsod Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har problem med att få fokus på mina bilder allt ser bra ut på skärmen både vid manuell fokusering och vid autofukus. med när man tar bilden är det som om fokus flyttas och alla bilder blir suddiga

5. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Exakt de där med click to focus är helt onödigt om den ändå kommer fokusera om när den tar bilden. Jag hoppas att dom kan fixa såna här problem.

6. Rallytönten

Rallytönten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

mobilen vibrerar fortfarande random många gånger per dag.. får även det problemet att jag inte kan trycka på någonting på skärmen, det brukar hålla i sig typ 15 sec =/

7. roro_89

roro_89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hej!

Jag har upplevt följande problem med min DHD.

Touchen är skit seg.
    Rotationen funkar som den vill och är inte som jag förväntar mig. om jag vänder på mobilen så roterar inte mobilen sig ;/

När jag snackar med någon utan headset efter ett par minuter kan dem inte höra mig mer känns som micken stängs av eller något.
    Det blir och lägga på och ringa på nytt och det händer samma sak...
    Lyckligtvis går det bra när man snackar med blåtands headset.
    Har testat med högtalar funktionen också, där går det dåligt med... ;/

Batterin räcker knappt 3h ... Väldigt dåligt tycker jag! Onödiga uppstart program på och tar långttid att tabort jag testade taskkiller appen men det funkar inte så bra heller ;/

Det hade vart bra om man kunde få med ljudförbättringarna till blåtands headset t.ex. när man lyssnar på musik Dolby Mobile/ SRS ....

Frågan är vad ska man göra med mobilen? Jag har olyckligtvis tappat den 1 gång och fick lite plutt repa på skärmen och kanterna ;/

8. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det världen som snurrar runt mobilen istället eller? :P

9. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

roro_89 du måste ha fått ett jävligt dåligt exemplar av mobilen. Jag har inte stött på enda av problemen du har.
    Om du vill ha equaliser till bt headset så kan poweramp vara ett bra val.
    Mitt problem är att mitt bt-headset kopplas bort när ja får ett samtal. Vilket headset kör du med?

10. roro_89

roro_89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har nu testat göra factory reset på mobilen för att se om det hjälper...
    Men nope det funka inte. Jag kör med SE MW600 just nu...

Den roterar inte t.ex. när jag ska svara på ett SMS i liggande format så jag får större tangentbord på skärmen att knappra in (är för mig smidigare) och när man ska in på webbsidor så man ser mer eller mindre i helhet samt film!

jag har auto rotation på...

tror det fel på sensorn nånstans... och ingen aning om samtalen... Folk kan inte höra mig mer men jag hör dem perfekt....

11. lcd

lcd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde ota update nr2 ikväll då slutade wifi att fungera. När jag går in på inställningar och wifi står det fel under wifi inställningarna, även under mobil wifi surfpunkt står det fel. Någon som varit med om det?

12. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Under fliken "pågående program" så är i stort sett alla mina program igång hela tiden...ska det vara så?

13. Ejeggsperten

Ejeggsperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har märkt att mobilen vibrerar lite random då och då precis som andra skrivit innan...i övrigt sjukt nöjd!

14. Ljunkan

Ljunkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej

Ja har haft min Desire HD några veckor nu och den är prima.
    Men tyvärr har jag lagt märket till massa punkter i displayen som bildar ett rutmönster.
    Tycker mig inte ha sett dom tidigare, men blir osäker.

Dom är inte lika synliga hela tiden. Syns mer ibland, kanske beroende på bakgrund. Har en svart bakgrund där dom syns ganska tydligt ibland. Om jag tittar snett på displayen och samtidigt vinklar displayen så den reflekterar en lampa så syns dom jätte tydligt.
    Givetvis ser jag bunkterna lika tyligt ibland utan att göra detta, men kul och se om ni kan se punkterna över huvetaget.

Funderar på om kanske den svarta bakgrunden spelar roll. Någon som upplever samma sak eller ens fattar vad jag babblar om?

15. Orici

Orici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    Det är ett rutmönster på skärmen men jag har aldrig sett det när skärmen är på.

16. Car'a'carn

Car'a'carn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något skumt hände precis nu. Jag tog upp mobilen ur fickan och aktiverade skärmen pga skärmlåset och där på skärmen fanns ett errormeddelande. Jag läste inte så noga och tänkte inte så mycket på det utan tryckte ok för att ta bort det, antog att det var något program som utfört en "force close" som kan hända. Jag gick in i meddelande för att skicka ett sms och såg att alla mina sms (flera hundra) var borta. Det var helt tom.

Jag har startat om telefonen men det var fortfarande helt tomt under meddelande. Jag har kollat så att jag inte hade radera sms-funktionen igång och den var avstängd. Jag vet inte var sms sparas i Android men minneskortet är tillgänligt och jag kan komma åt filer på det.

Någon som har upplevt detta förr?

Last edited: 29 nov 2010
  17. clip

clip Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Mitt wi-fi har en förmåga att upphöra fungera när telefonen legat för sig själv några timmar. Varje morgon måste jag stänga av och sätta på det igen för att den ska ha nät. Dock indikerar den hela tiden att det är aktivt men tar inte emot någon data.
    Jag har ju "stäng av wi-fi när anslutning saknas" aktiverat i inställningarna, men detta inträffar även om telefonen inte har lämnat min lägenhet där det finns anslutning konstant.
    Någon som vet vad det är frågan om?

18. Ljunkan

Ljunkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Med andra ord så borde det altså vara något galet med min telefon. Suck!

19. sqd

sqd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Sedär, fler som har "problemet" att den vibrerar lite då och då.. trodde det kunde vara någon bakgrundsprocess som gjorde det, men har ingen aning om vad det skulle vara?

Det verkar bara hända (och det väldigt sällan) när man låser upp telefonen efter den legat en stund också. Hände imorse t.ex, klev upp ur sängen, kollade klockan på telefonen och lade ner den på nattduksbordet igen - då vibrerade den till en gång.

20. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Rutmönstret syns för mig med, och även andra. Inget som syns när jag använder telefonen dock :P