Ray - Mini skillnad?

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Droid113, 5 okt 2011.

  1. Droid113

    Droid113 Guest

    Finns det någon märkbar skillnad på Xperia Ray och Xperia Mini förutom att skärmen på Ray är 0,1" större?
     
  2. dbpetrol

    dbpetrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Ja, trots namnet är xperia mini ca 34% större volymmässigt än xperia ray. xperia ray har enligt mitt tycke ett mycket smidigt format!

    Sen är ju skärmen 0,3 tum större om man ska vara petig och dessutom betydligt skarpare på ray också.
     
    Last edited: 5 okt 2011
  3. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Som dbpatrol skriver skiljer det i storleken - Mini är ju kompakt fyrkantig och tjock medan Ray är mera avlång, tunnare och smidigare och ligger bättre i handen.

    Dessutom känns Rays skärm större trotts att det bara skiljer 0,1tum - möjligt att man blir lurad av att det omgränsande partiet på Ray är lite större varför man får ett intryck av att den är större än den egentligen är.

    Sen är skärmen lite skarpare och kameran bättre på Ray.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 695
    Mottagna gillanden:
    44 676
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag uppfattar Ray som mer välbyggd. Den känns mer gedigen i handen till följd av bland annat metalldetaljerna. Rekommenderar dig att klämma på bägge två före köp. De flesta operatörsbutiker brukar i varje fall ha "dummies" att visa dig.
     
  5. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Glöm inte att skärmen har mer än dubbelt så hög upplösning också! 854x480 istället för 320x480.