Problem: RAZR Brickad, hjälp

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av Phil, 25 feb 2012.

  1. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    God kväll,
    Satt å läste lite här och där på nätet och bestämde mig till slut för att flasha ICS. Använde mig av RazrUtilitys och körde alternativ nr.1, nu kommer jag inte åt den exakta benänmningen men det var ett alternativ för att återställa RAZRn till en tidigare ROM för att kunna flasha ICS.
    RAZR Utilitys flashade romen med några error och efter det fastnar jag i fastboot.
    Så här i efterhand så har jag kommit fram till att romen jag flashade har fel signatur och därför startar inte telefonen, jag har använt den amerikanska versionen av RAZR Utilitys (tror jag).
    Jag har försökt flasha om med den med den europeiska versionen men samma fel återkommer. Flashningen fick färre felmeddelanden än första gången, men det gick inte att installera webtop.
    Nu sitter jag och letar efter rätt version för att flasha, men vill inte försöka flasha något som inte säkert fungerar, som jag förstått det så tar telefonen inte laddning när den inte kan ladda Kernel utan en speciell "utvecklarsladd".

    Ursäkta den dåliga beskrivningen, men jag börjar bli rätt trött nu. Ni som kan hjälpa till förstår nog ändå. :P
     
  2. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Frågat XDA? De kan säkert hjälpa dig!
     
  3. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag vet, men tänkte kolla här först. Alla gurus på XDA verkar ha börjat tröttna på alla noobs som brickar sina telefoner och kommer bedjandes till dem... :P
     
  4. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER